81 22151
20 листопада об 11:00 дивіться онлайн-семінар з питань мовленнєвих порушень у дітей дошкільного віку Листопад 21st, 2014 dolorian
MON

20 листопада 2014 року об 11:00 Освітній портал “Педагогічна преса” транслюватиме онлайн  вебінар-семінар з питань мовних порушень у дітей дошкільного віку. Пряме включення відбуватиметься із залу засідань колегії МОН.

Тема доповіді Рібцун Юлії Валентинівни, кандидата педагогічних наук, старшого наукового співробітника лабораторії логопедії Інституту спеціальної педагогіки НАПН України – “Виявлення та корекція фонетико-фонематичного недорозвитку мовлення у дошкільників”. (завантажити презентацію можна за цим посиланням)

Тема доповіді Трофименко Людмили Іванівни, кандидата педагогічних наук, старшого наукового співробітника лабораторії логопедії Інституту спеціальної педагогіки НАПН України – “Загальний недорозвиток мовлення у дітей: виявлення, корекція, профілактика”.(завантажити презентацію можна за цим посиланням)

Усі запитання з цієї теми ви можете залишити у коментарях

Напишіть відгук

Ваша пошт@ не публікуватиметься. Обов’язкові поля позначені *

Коментарi

  1. У листі Від 27.06.2014 № 1/9-341 “Щодо організації роботи в дошкільних навчальних закладах у 2014/2015 навчальному році” надано перелік програм, які є чинними на 2014-2015 навчальний рік. Оскільки в цьому листі корекційні програми не є чинними, деяким закладам не дозволено їх використовувати, наприклад, програму “Віконечко”. Що робити у цьому випадку?

  2. На підставі якого нормативного документу працюють логопеди в ДНЗ для дітей з вадами зору ( навантаження, кількість дітей на ставку)?
    Чи прирівнюються їх обов`язки до обов`язків працівників логопунктів?

    1. На сьогодні співробітниками лабораторії логопедії Інституту спеціальної педагогіки НАПН України розробляються корекційні програми для роботи з учнями, котрі навчаються в школах для дітей із тяжкими порушеннями мовлення. Вже затверджені МОН України такі програми для початкової ланки (див. електронний варіант на сайті МОН). Наступний крок – розробка програм для середньої та старшої ланок.

    1. Методика роботи з дітьми із загальним недорозвитком мовлення (1 рівень мовленнєвого розвитку) детально висвітлена у навчально-методичних посібниках “Речевое недоразвитие у детей и пути его коррекции” автора Є. Ф. Соботович, “Логопедия. Преодоление общего недоразвития речи у дошкольников” авторів Н. С. Жукової, О. М. Мастюкової, Т. Б. Філічевої, програмно-методичному комплексі “Корекційне навчання з розвитку мовлення дітей молодшого дошкільного віку із ЗНМ” автора Ю. В. Рібцун та ін.

  3. Доброго дня! Яким чином можна підвищити кваліфікаційний рівень педагогів (вихователів спеціальних груп). Чи існують сертифіковані курси для цієї категоріх працівників?

    1. На жаль, вихователі логопедичних груп ще продовжують працювати за загальноосвітніми програмами. Однак у публікаціях Ю. В. Рібцун (журнал “Логопед”, електронне фахове видання “Народна освіта”) вже публікуються окремі розділи комплексної спеціальної програми “Дошкільнятко”, розрахованої на роботу вихователів логопедичних груп, учителів-логопедів і практичних психологів.

  4. Як діяти, якщо в групі знаходиться дитина з явними психічними відхиленнями, педагоги це усвідомлюють, а лікарі у висновках стану здоров’я пишуть норму.

  5. Кібальна К.О, Белінська Т.М.,Даниленко О.Г.,Мороз О.О. ДНЗ №95 Святошинського р-ну

    Дякуємо за змістовні доповіді! Чи планується проводитися вебінари щодо організації роботи логопеда з гіперактивними дітьми та дітьми з аутичним спектром?

  6. Ірина Анатоліївна

    Чому практичний психолог працюючи з дітьми-логопатами ( з ЗНМ ) не отримує відсотки за роботу з дітьми з особливими потребами?

  7. Гладун Людмила Вчитель-логопед ДНЗ №55 м. Слов*янськ

    Дякую за цікаву інформацію. Як можна придбати ваші корекційні програми

    1. Корекційні програми з розвитку мовлення для різних категорій дітей представлені на сайті Міністерства освіти і науки України в електронному вигляді. Крім того, на сайті http://www.logoped.in.ua також у вільному доступі розміщена логопедична література.

  8. ДНЗ54 м.Артемівськ

    Может ли нарушение речи быть основой для противопоказания поступления в школу с 6 лет, если ребенок соматически здоров?

    1. Да. Наличие у ребенка 6 лет грубого нарушения речи (например, 1 или 2 уровень речевого развития, неврозоподобное заикание и т.п.) – весомый повод для продолжения коррекционного обучения в специальном детском саду еще на один год.

    1. Так, якщо Ви маєте на увазі дітей із загальним недорозвитком мовлення. На сайті Міністерства освіти і науки України в електронному варіанті представлено програмно-методичний комплекс “Корекційне навчання дітей старшого дошкільного віку із загальним недорозвитком мовлення” автора Л. І. Трофименко.

  9. является ли речевая карта единственным документом при обследовании детей – логопатов или нужна еще дополнительная диагностика?

    1. Речевая карта предусматривает фиксацию результатов обследования только речевой функции, однако у детей с речевыми нарушениями страдают и др. психические процессы (восприятие, внимание, память, мышление), поэтому от учителя-логопеда требуется проведение комплексной всесторонней диагностики.

    1. Подолання пом”якшення приголосних у вимові можливе за допомогою порівняння вимови звуків на слух та зорово. Під час вимови пом”якшених приголосних якик стає ширшим і більше притискується до твердого піднебіння. Дитина зі збереженим інтелектом здатна за наслідуванням вчителя-логопеда відтворити твердий звук. Однак досить часто пом”якшення приголосних фіксується у дітей із затримкою психічного розвитку (психофізичний інфантилізм), що, за цих умов, потребує іншого спрямування корекційної роботи.

    1. Труднощі автоматизації звуків найчастіше відмічаються у дітей зі стертою формою дизартрії. Саме мікроорганічне ураження центральної нервової системи при цій формі порушення спричиняє важкість збереження і застосування набутих мовленнєвих навичок у самостійному мовленні дитини.

  10. Слов'янськ, Донецька область ДНЗ№16 "Рушничок"

    Де можно знайти практичні рекомендаціїї по корекційній роботі з дітьми з сенсорной алалією

  11. Оксана Вікторівна

    При стертій формі дизартрії використання логопедом логопедичних зондів спрощує формування звукових укладів, але чи потрібен дозвіл на їх використання. Які є нормативні документи з використання логопедичних зондів?

  12. Доброго Вам дня! Ми проживаємо у районному центрі. У ДНЗ функціонує логопедична група для дітей з ФФНМ, для організації якої обов’язковим є витяг з протоколу обстеження обласною ПМПк. Батьки не завжди мають можливість поїхати до обласного центру. Чи можемо ми створити при ДНЗ логопедичний пункт на основі розробленого Вами “Положення про логопедичні пункти при ДНЗ”? Чи буде воно затверджено МОН України?

  13. Генсецька Тетяна Петрівна

    В яких джерелах можна дізнатися про сучасні методи психологічної допомоги дітям з ринолалією?

    1. Я особисто не можу видавати сертифікати, адже не маю ані права офіційного підпису, ані печатки. Зазвичай логопеди запрошують мене до свого населеного пункту на семінари чи лекції через відділи освіти або інститути післядипломної освіти педагогічних працівників шляхом написання листа-звернення до директора Інституту спеціальної педагогіки НАПН України Засенка В”ячеслава Васильовича з проханням відрядити мене для участі у відповідному заході.

  14. За якою програмою можна працювати з дітьми шостого року життя, які мають фонетико фонематичний недорозвиток мовлення

    1. Орієнтовна тривалість корекційного процесу у групах для дітей із ЗНМ: із 1 рівнем мовленнєвого розвитку – 2-3 роки, 2 рівнем – 2-3 роки, 3 рівнем – 1 рік; ФФНМ – зазвичай 1 рік; невротичне заїкання – зазвичай 1 рік, неврозоподібне – 2 роки.

  15. Чи проводите ви семінари з практичним показом логопедичного масажу та роботу з логопедичними інструментами? І де можна це побачити?

    1. Ні. Вихователь не має права здійснювати корекційну роботу. При дислалії з дитиною може працювати логопед дитячої поліклініки.

  16. Супруненко Марія Марківна - вчитель логопед, Гордієнко Валентина Віталіївна - вихователь, Снігур Ольга Миколаївна - практичний психолог

    Як звести до мінімуму можливі негативні наслідки сумісного навчання дітей з особливими потребами з іншими дітьми?

  17. Чи можна об’єднувати в одну логопедичну групу дітей різного віку (середнього та старшого) та різними заключеннями (ЗНМ 3 – рівня та ФФНМ)?

    1. Ні. Логопедичні групи відповідного спрямування передбачають специфічні програми навчання, розроблені відповідно певної вікової групи. Однак дитина, яка мала ЗНМ (3 рівень мовленнєвого розвитку), може бути переведена до логопедичної групи для дітей із ФФНМ для завершення корекційно-розвивальної роботи.

  18. Шановна Людмило Іванівна, дякуємо за змістовну відповідь! Чи є правомірним встановлення діагнозу II рівень для дитини в 3,5 років?

    1. Для дітей молодшого та старшого віку із ЗНМ розроблені програмно-методичні комплекси авторів Ю. В. Рібцун і Л. І. Трофименко.

  19. Скажіть будь ласка, як слід діяти педагогам з дітьми, які мають явні проблеми із затримною мовленнєвого розвитку, якщо у штатному розпису ДЗН відсутня посада вчителя – логопеда?

  20. Скажіть,будь ласка,чи може дитина з мовними вадами, в якої інтелектуальний розвиток не відповідає її віку, відвідувати логопедичну групу ?

  21. Чи є обов язковим обстеження дітей-логопатів у січні й травні? Який діагностичний інструментарій найбільш доцільний?
    Як здійснюється діагносутвання дітей-логопатів (скільки раз на рік, коли, ким обстежується мовленнєва компетенція)?

  22. Шановна Людмила Іванівна! Де можна придбати Ваше видання Програмно-методичного комплексу “Корекційне навчання з розвитку мовлення для дітей старшого дошкільного віку з ЗНМ?”
    З повагою вчитель-логопед КЗ “Харківська загальноосвітня санаторна школа-інтернат І-ІІ ступенів №11″ ХОР, Івахненко Валентина Михайлівна

  23. нам 5 рочків. уже займаємося психологічною корекцією 1р, так само із психологом. ходим в логопедичний садочок. здвиги є і гарні. де можна отримати консультацію гарного спеціаліста із логопедіі. дякую

    1. У дітей при ФФНМ можуть спостерігатися уподібнення (наприклад, “момозиво” – замість “морозиво”), заміни (“тумка” – замість сумка), спотворення (ротацизм, лабдацизм, сигматизм тощо), кожне з яких потребує своєї специфічної корекції.

  24. Дошкільний навчальний заклад №2 “Берізка” м. Сміла Черкаської області.
    Скажіть, групу звичайного ДНЗ відвідує дитина аутист як можна знайти правильний підхід до такої дитини та розвинути мовлення.

  25. Скажіть будь ласка, як слід діяти педагогам з дітьми, які мають явні проблеми із затримною мовленнєвого розвитку, якщо у штатному розпису ДЗН відсутня посада вчителя – логопеда?

  26. Розкажіть будь-ласка за групу компенсуючого типу для дітей з порушенням мовленням, яка максимальна кількість дітей можлива в групі.

    1. Передньоязикові звуки ставляться, переважно, за наслідуванням. З дитиною можна пограти у “барабанщиків”, коли дитина барабанить кінчиком язика за верхніми зубами.

  27. Супруненко Марія Марківна - вчитель логопед, Гордієнко Валентина Віталіївна - вихователь, Снігур Ольга Миколаївна - практичний психолог

    Добрий день! м.Сміла ДНЗ №24 “Калинка”

    Якщо батьки відмовляються від інклюзивної освіти, як бути?

  28. Добрий день! Чи не плануєте оновити Положення про логопедичні пункти? Адже теперішнє (1993 року) явно застаріле (оснащення кабінету і т.д.).

  29. Шановна Людмила Іванівна,вчителі-логопеди ДНЗ № 25 міста Артемівська вдячні Вам за створення корекційно – методичного комплексу для дітей з порушеннями мовлення. Працюємо 2 роки за цією програмою ,дуже задоволені.

    1. Скажіть, будь ласка, де взяти даний комплекс? Чи існують конкретні логопедичні програми для роботи як з дошкільниками, так і з школярами? Дякую!

      1. Програмно-методичні комплекси з розвитку мовлення для дошкільників представлені в електронному вигляді на сайті Міністерства освіти і науки України. Крім того, логопедична література у вільному доступі є на сайті http://www.logoped.in.ua.

    1. Комунальний заклад "Харківський спеціальний навчально-виховний комплекс "ХОР

      Скажите пожалуйста на какой период времени зачисляются дети в логопедические группы с диагнозом ФФНМ?Если ребенок прошел коррекцию но болел в течении года и речь полностью не исправилась, то куда такой ребенок выводится, или он может остаться в группе, тогда кто это решает?