2 21407
Перший урок. Сценарії на допомогу вчителю розробив інститут НАПН Вересень 10th, 2015 Ірина Залеська
урок1-450

Перший урок у День знань Міносвіти рекомендує  присвятити національно-патріотичному вихованню, а конкретну тему навчальні заклади мають визначити самостійно. Щоб спростити завдання, а може, й надихнути освітян на творчість, Інститут проблем виховання НАПН України розробив методичні матеріали на допомогу вчителям.

Так, 1 вересня вчителям молодшої школи, зокрема, запропоновано провести перший урок  під назвою «Хай в серці кожної дитини живе любов до України».

5f62f981c2c90bb65cc4Дітлахи мають засвоїти і розуміти такі поняття, як «Батьківщина» і «батьківщина», «патріот»,  Конституція України, розширити знання про державні символи України – Герб, Прапор, Гімн. А також усвідомити свою приналежність до суспільства у грі-змаганні «Я вважаю себе українцем, якщо я …», прищепити зацікавленість історією країни, навчитись висловлювати почуття гордості за свою Батьківщину, обґрунтовувати бажання стати на її захист. Крім того, запропоновані додатки до уроку можуть бути творчо використані вчителями 1 – 4  класів відповідно до рівня підготовленості  і вікових особливостей учнів.

Для учнів середньої школи інститут розробив три сценарії. Наприклад, урок-гра “Чи знаєш ти свій край” має на меті розвинути інтерес дітей до історії, географії, культури України та традицій рідного краю, зміцнити їхнє почуття національної гордості й гідності, патріотизму.

2048dc271d1211c2afff0d23fa03e3ec-17Урок “Ніхто, крім нас!” ґрунтується на нинішніх подіях. Тут, серед іншого, учні мають перейнятись почуттям вдячності воїнам АТО, відчути бажання брати посильну участь у допомозі і підтримці захисників Вітчизни; формувати активну громадянську позицію щодо єдиної, цілісної Української держави та захисту її кордонів.

Назва третього сценарію дуже промовиста і не потребує деталізації - “Героям-патріотам вічна шана”.

114 (1)Провести перший урок з елементами тренінгу «З відданістю Україні в серці»  (є два варіанти) фахівці Інституту проблем виховання НАПН України пропонують у старших класах. Урок спрямований на розвиток шляхетних почуттів, про що можна зрозуміти вже із назв вправ: для емоційного наснаження «Подарунок від душі», «Що таке відданість Україні», і на завершення – «Від серця до серця».

«Діалоги з титанами духу» – таку назву має урок з елементами тренінгу для випускних класів. Мета цього заняття – поглибити знання учнів про патріотизм; привернути увагу учнів до сталості традиції боротьби за незалежність і патріотичності українського народу, сприяти зацікавленості та бажанню виявляти патріотичні якості в повсякденному житті; виховувати почуття національної гордості, любові до України.

Крім того, науковці пропонують Орієнтовні теми  та
Цитати і висловлювання видатних людей для використання на першому уроці.

 

Читайте також:
Національно-патріотичне виховання здійснюватиметься за новою Концепцією

Перший Урок (Бібліотека – Допомога вчителю)

Перший урок 2015/2016 навчального року. МОН визначило порядок організації

Освітній портал “Педагогічна преса”
за методичними матеріалами
Інституту проблем виховання НАПН України

Напишіть відгук

Ваша пошт@ не публікуватиметься. Обов’язкові поля позначені *

Коментарi

  1. Русь – синьо-жовта Фана, Тризубові шана!
    Червоно-чорний Стяг – героїка звитяг!
    І не очікуймо чудес, щоб сам собою ворог щез,
    Не зішлють ласки Небеса – всякчас творімо чудеса!
    Працюймо всі Хрестом й мечем – у нас й між нас зросте Едем!
    Лиш Господнє допоможе – Русь Росію переможе!

  2. Люблю віткорини, тому відкрив сценарій УРОКУ-ГРИ “ЧИ ЗНАЄШ ТИ СВІЙ КРАЙ” для учнів 5–6 класів.
    Примітка. Для роботи на уроці учні об’єднуються у дві команди. – Клас 30 діітей – по 15 чол в команді? яка ефективність участі в такій команді, коли в ЩоДеКоли -6 чоловік і то не всі залучені.?
    Далі – як мотивація “Звучить у записі пісня «Океану Ельзи» „Я не здамся без бою”.” – Мабуть має стимулювати словами – Я налию собі, я налию тобі вина, А хочеш із медом” ??
    Далі гірше – дітей просять виконати те, що моя трирічна донька робить без проблем “Поки одна частина команди працює над цим завданням, інша, залежно від отриманого завдання, малює на дошці кольоровою крейдою прапор”. Серед питань вікторини – “11. Древньогрецький історик, який першим розповів про скіфів, або ЕКОЛОГІВ” не “сколотів” як далі в тексті, а ЕКОЛОГІВ! Виникає – запитання, розробки докторанта, старшого наукового співробітника, які поширює офіційне видання МОН хтось рецензував???????