0 675
За два навчальні роки закрито більше 200 сільських шкіл Січень 14th, 2016 Юлія Осіння
sc

Відділ аналітики загальної середньої освіти та відділ інформаційних та аналітичних систем Інституту освітньої аналітики Міністерства освіти і науки України зібрали й узагальнили статистичні дані про загальноосвітні навчальні заклади України за два навчальні роки.

За даними Інституту освітньої аналітики, мережа загальноосвітніх навчальних закладів України протягом останніх двох навчальних років скоротилася на 1,52 % – загалом на 267 ЗНЗ (зокрема і вечірні змінні школи, спеціальні школи та школи-інтернати).

У 2014/2015 навчальному році працювало 17 604 ЗНЗ, і в 2015/2016 навчальному році – 17 337. Якщо не брати до уваги вечірні змінні школи, спеціальні школи та школи-інтернати, то скорочення кількості загальних середніх навчальних закладів становить 1,48 %.

За останні два роки в містах були закриті 38 шкіл, а відкриті чотири нові. Сільських шкіл було закрито 231, а відкрито – 11. У містах Києві, Донецьку, Харкові закрито найбільше закладів. У сільській місцевості найбільшого скорочення зазнали ЗНЗ у Житомирській, Чернігівській і Волинській областях.

У Донецькій області при зменшенні кількості міських шкіл спостерігається значне зростання сільських. На один ЗНЗ у 2015/2016 н. р. припадає понад 218 учнів, загалом – усього  3 783 150 учнів.

У 2015/2016 н. р. найбільша кількість учнів в одному класі спостерігається в міських школах Дніпропетровської області та в Києві, найменша – в Луганській області. Найбільша кількість учнів в одному класі у сільських школах налічується в Закарпатській області, найменша – у Кіровоградській області.

За два останні навчальні роки кількість першокласників збільшилася на 22 882 учні. Найбільший приріст учнів 1-х класів у міських денних ЗНЗ спостерігався в Києві, Дніпропетровській і Львівській областях. Спостерігається зменшення набору учнів в перші класи в Луганській, Донецькій, Херсонській і Запорізькій областях. У Львівській, Рівненській і Київській областях кількість першокласників у 2015/2016 н. р. зросла найбільше. У дев‘ятих класах загалом відбулося зменшення кількості учнів на 9 775. У Києві, Львівській і Одеській областях кількість десятикласників у міських денних ЗНЗ зросла. Найзначніше скорочення десятикласників у містах спостерігається в Донецькій і Тернопільській областях.

За даними Державної служби статистики України, у 2014-2015 н. р. (без урахування тимчасово окупованої території Автономної Республіки Крим і міста Севастополя) закінчили школу ІІ ступеня та одержали свідоцтво про базову загальну середню освіту 333 761 випускник; закінчили школу ІІІ ступеня й одержали атестат про повну загальну середню освіту 217 704 випускники.

На початок 2015/2016 н.р. у загальноосвітніх навчальних закладах налічувалося 446 304 учителі (у 2014/2015 н. р. – 453 557 учителів).

За даними Міністерства фінансів України, у 2014 році витрати на одного учня ЗНЗ на навчальний рік по областях України становили від 8,5 та 8,6 тис. гривень у Харківській та Одеській областях до 15,5 тис. гривень у Івано-Франківській області, що стала найвитратнішою. Підвищення розмірів посадових окладів  працівників галузі освіти в 2015 році відбувалося двічі – у вересні та у грудні.

Довідково: Інститут освітньої аналітики було утворено за ініціативи Міністерства освіти і науки України Постановою Кабінету Міністрів України «Про утворення Інституту модернізації змісту освіти та Інституту освітньої аналітики» № 687 від 26 листопада 2014 року. Свою діяльність Інститут розпочав у вересні 2015 року. Головні напрями його роботи – збір, обробка та аналіз даних у освітній галузі. Першочергові завдання Інституту – створення єдиного реєстру навчальних закладів та його адміністрування, моніторинг витрат на освіту. Нова модель збору даних базується на новітніх технологіях та допомагає освітянам відстежувати динаміку змін у розвитку системи освіти.

Докладніше зі статистичними даними про загальноосвітні навчальні заклади України за 2014/2015 та 2015/2016 н. р. можна ознайомитись на сайті МОН у рубриці «Загальна середня освіта».

Інформує МОН України

Напишіть відгук

Ваша пошт@ не публікуватиметься. Обов’язкові поля позначені *