2 1982
Відкрите експертне обговорення пропозицій щодо внесення змін до ЗУ “Про вищу освіту” Січень 26th, 2016 Погорєлов Дмитро
rpr

26 січня 2016 р. о 15.00
Реанімаційний Пакет Реформ
організує проведення відкритого експертного обговорення пропозицій щодо внесення змін до Закону України “Про вищу освіту” стосовно повноважень органів управління вищого навчального закладу

Захід буде транслюватися ОНЛАЙН, всі охочі можуть долучитися до перегляду на цій сторінці. Реєстрація для перегляду не потрібна. Глядачі можуть поставити запитання учасникам обговорення через коментарі на цій сторінці.

Запрошуємо до участі у заході експертів, представників державних інституцій і громадських організацій, що задіяні в законотворчій діяльності з реформування вищої освіти для обговорення пропозицій щодо розподілу повноважень між органами управління вищих навчальних закладів.

Захід організовує громадська ініціатива Реанімаційний Пакет Реформ.

Основними завданнями заходу є обговорення питань управління вищими навчальними закладами в умовах реформування освіти, а також пропозицій щодо внесення змін до Закону України “Про вищу освіту” стосовно повноважень органів управління вищого навчального закладу.

До участі в заході запрошені провідні експерти освітньої галузі, представники вищих навчальних закладів, наукових установ, законодавчої та виконавчої влади.

Запрошення до участі в заході та програма заходу будуть надіслані учасникам на електронну пошту 20 січня 2016 року.

Додаткову інформацію щодо заходу можна отримати за телефонами:
+38 067 40120 48,
+38 067 4431537,
а також електронною поштою:
secretariatrpr@googlegroups.com
albina_kiev@i.ua

_____________________________________________________________________________

Докладніше:

Новий Закон України «Про вищу освіту» суттєво розширив автономію вищих навчальних закладів. Водночас він призвів і до появи нових проблем. Дедалі частіше освітянська громадськість згадує формування напівфеодальних відношень у вищій школі. Стаття 32.1.3 Закону запроваджує принцип поєднання колегіальних та єдиноначальних засад в управлінні. Але для його реалізації потрібне чітке визначення, за що відповідає кожний орган, і які повноваження він для цього має. Необхідно також визначити, в яких випадках застосовується принцип єдиноначальності, і в яких – колективне прийняття рішень. Цього в чинному Законі немає. Відповідно до статті 32.1.2 Закону, діяльність вищого навчального закладу провадиться, зокрема, на основі принципу «розмежування прав, повноважень і відповідальності … органів управління вищого навчального закладу та його структурних підрозділів». Але чіткого розмежування (а для структурних підрозділів і визначення) цих прав, повноважень і відповідальності Закон не містить.

Тому цілком природно, що останнім часом з’являються нові законопроекти, метою яких є вирішення зазначених проблем. Пропонована РПР концепція законопроекту «Про внесення змін до Закону України «Про вищу освіту» стосовно повноважень та відповідальності органів управління вищих навчальних закладів» пропонує комплексно вирішити блок питань, пов’язаних з управлінням вищими навчальними закладами.

Ключовими принципами, на нашу думку, є:

  • забезпечення ефективності управління;
  • максимальне залучення до прийняття рішень усіх учасників освітнього процесу;
  • спеціалізація, реальне розмежування повноважень і відповідальності органів управління;
  • відповідальність органів управління не тільки перед вищими органами, а й перед учасниками освітнього процесу;
  • забезпечення балансу повноважень і відповідальності всіх органів управління ВНЗ;
  • створення ефективної системи стримувань і противаг;
  • підвищення рівня автономії структурних підрозділів у вирішенні внутрішніх питань.

Для вирішення зазначених проблем пропонується пакет змін до ст. 15, 34 – 39 Закону України «Про вищу освіту». Як альтернативний варіант може розглядатися надання центральному органу виконавчої влади у сфері освіти і науки повноваження створювати та затверджувати типовий статут ВНЗ, що мав би рекомендаційний характер і послідовно відображав зазначені принципи, або розробляти рамкові вимоги до статутів ВНЗ.

Напишіть відгук

Ваша пошт@ не публікуватиметься. Обов’язкові поля позначені *

Коментарi

  1. От поясніть мені з юридичної точки яка різниця між поняттям “безпосереднє керівництво” і “керівництво поточною діяльністю”? Поясніть мені якщо ректор має право відрахування і поновлення, навіщо пропонувати фразу ” при погодженні з керівником відповідного підрозділу”, а що можна яклсь по іншому? “Виключити зі складу вчених рад керівництво профспілки”, і що, можна змінювати умови праці рішенням вченої ради… І взагалі… У ВО нема більше чим зайнятись як переробляти недокінця імплементований закон???

  2. Але як управляти, як реформуватись, коли МОН не хоче виправити помилку в Законі- замінити цю злощасну букву “а” на “их” в частині 6 статті 44. В 2015 році порушило Закон, бо в Умовах написало “помножених”, на 2016 ніби обходить це, переклавши читання на ВНЗ. Але Закон глаголить, що треба множити суму балів, а не бали. Хто зможе помножити однозначно? А Гриневич в квітні ще впихнула сюди о/успіхи та п/курси. Навіщо? Почитайте, як рахують КБ любі ВНЗ. Або в листах МОН на 2015, 2016 роки. Чому не однаково? А управління починається з правильного прийому на перший курс студента. І ще. Щоб не “Опора” на сайті МОНу вказувала, як рахувати КБ (не стерли дотепер).