0 918
Музеї при закладах освіти Львівщини стали творчими лабораторіями національно-патріотичного виховання молоді Лютий 5th, 2016 Ірина Залеська
p1aamb2qt

Музейництво – це одна з форм розвитку творчої самодіяльності та громадської активності учнів у процесі збирання, дослідження, опрацювання, оформлення і пропаганди матеріалів з історії природи і суспільства, які мають виховну та науково-пізнавальну цінність, що сприяє формуванню в учнів патріотизму, розширенню їхнього світогляду, вихованню пізнавальних інтересів і здібностей, розвитку суспільно-політичної активності, виробленню практичних навичок пошуково-дослідницької роботи, вдосконаленню навчально-виховного процесу. Він є базою для здійснення краєзнавчого принципу у навчанні та вихованні школярів.

З такою основною ідеєю та підсумками оглядів музеїв у 2015 році 3 лютого 2016 року департаментом освіти та науки Львівської ОДА та Львівським обласним Центром краєзнавства, екскурсій і туризму учнівської молоді відбувся обласний семінар «Музеї при закладах освіти – творчі лабораторії національно-патріотичного виховання молоді» з присутніми керівниками музеїв при дошкільних, загальноосвітніх, позашкільних і професійно-технічних навчальних закладах Львівщини.

З вітальним словом до присутніх звернувся директор комунального закладу ЛОР ЛОЦКЕТУМ Михайло Набитович і висловив вдячність педагогам за вагомий внесок у справу державотворення, зазначивши, що створення музеїв та керівництво ними – це титанічна робота, яка тримається здебільшого на ентузіазмі. Також проаналізував стан і розвиток музейництва у загальноосвітніх і професійно-технічних закладах Львівщини. Він зазначив, що в області взято на облік 121 музей, однак треба домогтися того, щоб таких осередків національно-патріотичного виховання при навчальних закладах освіти було якомога більше.

Директор департаменту освіти і науки Олександра Небожук наголосила на важливості активізації музейної справи. Акцентувала, що сьогодення потребує впровадження нових нестандартних форм роботи щодо покращення відвідуваності учнівською молоддю оберегів пам’яті давнини. З цією метою цьогоріч на Львівщині, з огляду на універсальний досвід області та форми європейської, світової практики, пропонуються заохочувальні кроки: започатковано реалізацію проекту «Живий музей» зі створенням на Освітньому порталі Львівщини рубрики та проведенням конкурсів на кращий шкільний музей із метою матеріального заохочення тих, хто на це заслуговує. Зараз триває пошук коштів для матеріальної підтримки керівників-ентузіастів, треба ініціювати гурткову роботу на базі музеїв та подбати про те, щоб цьогоріч учні побували на вершині гори Січової Слави – Маківці.

Директор департаменту уважно вислухала побажання та пропозиції учасників семінару (а їх було чимало), ознайомила з програмою мікропроектів обласної ради та держадміністрації, запропонувала брати у них участь.

Подякувавши за плідну роботу педагогам, активістам музейної справи, за підсумками огляду музеїв у 2015 році кращих керівників музеїв було нагородження Подяками департаменту освіти і науки ЛОДА.

Начальник відділу освіти Франківського району м. Львова Олександра Приставська поділилася досвідом роботи на тему: «Музейна справа як пріоритетний напрям роботи навчального закладу». Вона наголосила на тому, що сучасна людина любить подорожувати, і, щоб у музеях були активні відвідувачі, потрібно дати про себе знати цікавою інформацією у соцмережах, що є найменш затратно, розповідати про найбільш цінні експонати, бо кожна річ має свою долю, вона є енергетикою пам’яті людини, роду, нації.

Директор НВК ім. Симоненка Ярослава Скоропад, на базі якого був проведений захід,  розповіла про залучення вчителів, учнів і батьків до створення та організації роботи музею Василя Симоненка, що став живим центром школи, де проводяться конкурси, зустрічі, акції, та закінчила розповідь-презентацію словами В. Симоненка:

Щоб море не висихало,
Потрібно багато краплин.
Але в штормову годину,
Як море бурунить гнів,
Потрібна зайва краплина,
Щоб вийшло воно з берегів.

Як організувати співпрацю музею із громадськими організаціями та школами, яким присвоєно ім’я поета, учасники семінару дізналися від керівника музею В. Симоненка при НВК ім. В. Симоненка Богдани Климець.

«Організація та діяльність музеїв при закладах професійно-технічної освіти Львівської області» – тема мультимедійної презентації Світлани Василини, методиста Навчально-методичного центру професійно-технічної освіти у Львівській області. Вона зазначила, що створення музею – це нелегка справа, але, коли шукати та впевнено іти до мети, то все здійсниться.

На завершення семінару учасникам була запропонована екскурсія до музею В. Симоненка. А потім відбувся активний обмін думками, пропозиціями, обговорення проблем та перспектив розвою музейної справи на Львівщині.

Розглядаючи шкільний музей як центр музейно-педагогічної та краєзнавчої роботи в школі, учасники семінару зробили висновок, що він є унікальним поєднанням культури та освіти. Тому «музейність» набуває тут нової якості. Це вища стадія пошуково-дослідницької та туристсько-краєзнавчої роботи, а не її завершення, де передача соціальної пам’яті здійснюється як нескінченний акт реалізації ідей та культуротворення його засновників і «користувачів», до яких належать керівник шкільного музею, шкільний актив, а також певною мірою учні школи, педагоги-соратники і добровільні помічники.

Освітній портал Львівщини

Напишіть відгук

Ваша пошт@ не публікуватиметься. Обов’язкові поля позначені *