0 436
Угорщина: учні, вчителі та батьки вимагають кращої освіти Лютий 23rd, 2016 Юлія Осіння
1456215006_286

Незгода вчителів Угорщини з політикою угорського уряду в сфері освіти зростає. У січні вчителі двох різних середніх шкіл направили уряду окремі відкриті листи. До їхньої петиції «Я хотів би викладати» приєдналися вчителі ще 466 навчальних закладів, зокрема вихователі дитячих садків, вчителі початкових і середніх шкіл, викладачі середніх професійно-технічних освітніх установ.

У відкритих листах вчителі двох середніх шкіл наголосили на тих проблемах угорської системи освіти, що, на їхню думку, є перепоною для надання якісної освіти:

  • надмірна централізація системи освіти (наприклад, нова державна централізована структура – «KLIK» – відповідає за усе фінансування та утримання шкіл);
  • за дуже короткий період часу було проведено занадто багато реформ і змін, які у свою чергу не узгоджуються одна з одною;
  • вчителі – не адміністратори, тому вирішення адміністративних питань не повинно зменшувати години педагогічної роботи;

Натомість серед їхніх пропозицій для поліпшення є такі:

  • відновлення таких функцій допоміжного персоналу, як організатори, фінансові менеджери і працівники з питань захисту дітей та молоді;
  • необхідність більш гнучкої, персоналізованої освіти, оскільки підвищення кваліфікації та поглиблення знань учнів сьогодні є практично неможливими;
  • рамки навчально-методичних програм повинні давати можливість учням отримувати більш практичні знання;
  • підвищення зарплат вчителів і допоміжного персоналу;
  • відновлення попередньої системи бакалаврату/випускних іспитів у середній загальноосвітній школі;
  • удосконалення підготовки вчителів у вищих навчальних закладах і системи безперервного професійного розвитку вчителів.

Також вчителі вимагають ефективного соціального діалогу між профспілками працівників освіти, професійними організаціями, вчителями і органами влади. Дискусії соціальних партнерів у ході круглих столів щодо процесу розробки реформ повинні враховувати ініціативи самих вчителів.

Вимоги вчителів підтримують профспілки працівників інших секторів, зокрема профспілки працівників поліції, м’ясної і металообробної промисловості, державного сектору.

Після отримання цих петицій уряд почав проводити консультації з вчителями.

У лютому вчителі, учні, батьки та профспілки вчителів провели акції протестів у кількох містах по всій країні та загальнонаціональну демонстрацію 13 лютого 2016 року в Будапешті.

Профспілки працівників освіти також вимагають відновити правовий статус шкіл, скасувати відповідальність державної централізованої установи «KLIK» за утримання шкіл, а також і її статус роботодавця вчителів.

«Централізоване управління школами призвело до недопустимої ситуації, – кажуть вчителі. – Школи змушені просити все обладнання, навіть картриджі, крейду, папір, у «KLIK» через процедуру державних закупівель».

«Ця хвиля протестів вчителів була очікуваною. Вимоги вчителів збігаються з вимогами, які ми постійно висуваємо до уряду, – зазначила у своєму інтерв’ю Піроска Галло, голова найбільшої профспілки працівників освіти Угорщини (PSZ-SEHUN). – Ми повністю розуміємо протести учнів, оскільки вони є жертвами цієї системи».

Ще з 2010 року уряд шукав причини зниження успішності учнів у викладанні вчителями. Пані Галло додає: «Не можна перекладати відповідальність на вчителів. Відповідальність лежить на уряді, якому зараз підпорядковані державні школи; оскільки для надання якісних освітніх послуг потрібен не тільки вчитель, а й умови викладання. Не слід очікувати надання якісної освіти в рамках положень, що реалізуються сьогодні в системі освіти. Централізація системи освіти призвела до зростання навантаження на вчителів і учнів, зниження якості підручників і поганого забезпечення канцтоварами (крейда, папір і т.д.)».

У прес-релізі Демократичної профспілки вчителів (PDSZ) голова PDSZ Ласло Мендлей висловив своє занепокоєння щодо системи освіти. Він заявив про те, що структурна перебудова системи освіти має важливе значення, оскільки державна централізована структура «KLIK» має постійні фінансові проблеми, тому уряд повинен повернути муніципалітетам відповідальність за школи.

 Міжнародний відділ ЦК Профспілки

Напишіть відгук

Ваша пошт@ не публікуватиметься. Обов’язкові поля позначені *