0 909
ПТНЗ повинні готувати кваліфікованих фахівців, яких потребує роботодавець Лютий 26th, 2016 Юлія Осіння
f-vakurp5r-(2)

Перелік робітничих професій повинен відповідати сучасним вимогам ринку праці. Про це йшлося на круглому столі «Актуалізація робітничих професій для ринку праці», що відбувся 25 лютого 2016 року в Міністерстві освіти і науки.

В обговоренні питання переліку професій і спеціальностей, за якими здійснюється підготовка кадрів у професійно-технічних навчальних закладах, узяли участь освітяни, науковці, представники Міністерства освіти і науки України, Міністерства соціальної політики України, Комітету ВР України з питань науки і освіти, роботодавці.

Як повідомив заступник міністра освіти і науки Павло Хобзей, зміни у сфері виробництва, значні соціально-економічні перетворення, що мають великий вплив на ринок праці, потребують перегляду переліку професій та оновлення кваліфікаційних вимог, за якими ПТНЗ готують робітничі кадри. «Сьогодні діяльність професійних закладів має бути спрямована на якісну підготовку кваліфікованих робітників за інтегрованими професіями та професіями широкого профілю з різним рівнем кваліфікації. І це питання повинно вирішуватися спільно з роботодавцями», – зазначив Павло Хобзей.

Ректор Української інженерно-педагогічної академії, доктор педагогічних наук, професор Олена Коваленко запропонувала механізм розробки укрупненого переліку робітничих професій, що базується на двох принципах: галузевому і видах діяльності галузі. Необхідно визначити галузь знань, для якої характерні ці професії. Для цієї галузі визначити підгалузь, її структуру і технологічний процес. Потім, відповідно до специфіки технологічної діяльності, визначити її види. Проаналізувавши кваліфікаційні характеристики для визначення видів діяльності та завдань, треба виключити дублювання, згрупувавши професії відповідно до технологічної діяльності. Таким чином, можна отримати інтегрований перелік робітничих професій, що відповідатимуть потребам ринку праці.

Головний консультант профільного Комітету ВР України Алла Луцька зазначила, що в роботі над переліком професій треба враховувати досвід зарубіжних країн, зокрема Німеччини. Підготовка кваліфікованих робітників за інтегрованими професіями може збільшити термін навчання на базі повної загальної середньої освіти до 3 років. Окрім того, перехід на інтегровані професії необхідно здійснювати поступово, коли декілька таких професій діятимуть паралельно з актуальним переліком. Окремі професії повинні мати модулі підготовки для того, щоб випускати робітників на ринок праці з частковою кваліфікацією.

На думку начальника відділу професійного розвитку Міністерства соціальної політики України Наталії Василенко, об’єднання професій має відбуватися обов’язково за участі роботодавців. Водночас не треба позбавляти людину можливості отримувати часткову кваліфікацію, якщо роботодавець готовий взяти її на роботу.

Представник Федерації металургів України Данііл Глоба наголосив, що роботодавці підтримують ідею об’єднання різних спеціальностей, адже виникає плутанина через велику кількість їх категорій. За його словами, відповідно до законодавства до роботи допускається лише той працівник, у якого є відповідний диплом із певною спеціальністю. Отже, треба переглядати Класифікатор професій ДК003:2010.

За результатами обговорення учасники круглого столу вирішили створити робочу групу, яка працюватиме над новими актуальними для ринку праці професіями.

Інформує прес-служба МОН України

 

Напишіть відгук

Ваша пошт@ не публікуватиметься. Обов’язкові поля позначені *