0 376
Шляхи реалізації запровадження інклюзивного навчання в загальноосвітньому просторі Лютий 29th, 2016 Юлія Осіння
f-iken-54i-(2)

Нещодавно у комунальному вищому навчальному закладі Київської обласної ради «Академія неперервної освіти» відбувся Всеукраїнський науково-практичний семінар «Шляхи реалізації запровадження інклюзивного навчання у загальноосвітньому просторі».

Захід відбувся з метою реалізації державної політики, в контексті Указів Президента України «Про затвердження Національної стратегії у сфері прав людини» від 25.08 2015 № 501, «Про активізацію роботи щодо забезпечення прав людей з інвалідністю» від 3 грудня 2015 року № 678, щодо забезпечення права на освіту дітей з особливими освітніми потребами шляхом запровадження інклюзивного навчання.

У семінарі взяли участь представники Міністерства освіти і науки України, департаментів освіти і науки обласних державних адміністрацій, науково-педагогічні працівники вищих навчальних закладів і закладів післядипломної педагогічної освіти, провідні науковці Інституту спеціальної педагогіки НАПН України, Львівського національного університету імені Івана Франка, керівники навчальних закладів, психолого-медико-педагогічних консультацій, практичні психологи, соціальні педагоги, представники громадських інституцій, усього понад 120 осіб.

У ході роботи семінару обговорювали такі питання:

  • державно-управлінські механізми запровадження інклюзивної освіти в Україні;
  • рекомендації Комітету ООН із прав людей з інвалідністю щодо виконання 24 статті Конвенції про права інвалідів;
  • спеціальна та інклюзивна освіта в сучасному вимірі: методологічні орієнтири;
  • особливості підготовки педагогів до роботи в інклюзивному навчальному середовищі: міжнародна практика і вітчизняний досвід;
  • організаційно-методичні засади діяльності асистента вчителя в інклюзивному класі;
    підвищення кваліфікації педагогічних працівників із питань організації навчання дітей із розладами аутичного спектра в освітньому просторі;
  • результати та перспективи впровадження інклюзивного навчання в закладах освіти Київської області.

За підсумками роботи визначено основні пріоритети розвитку інклюзивної школи: розроблення стратегії інклюзивного розвитку  навчального закладу (розкриття способів позитивних змін навчального закладу відповідно до інклюзивних цінностей); професійний розвиток персоналу (введення понять різноманітності в навчальні види діяльності); професійне співробітництво в інклюзивному класі (вчитель, асистент вчителя, вчитель-дефектолог, батьки); використання ресурсу спеціальних загальноосвітніх навчальних закладів (технології навчання дітей з особливими освітніми потребами мають увійти у загальноосвітню школу); доступність навчального закладу для всіх дітей із порушеннями розвитку.

Інформує МОН України

Напишіть відгук

Ваша пошт@ не публікуватиметься. Обов’язкові поля позначені *