0 654
Статті проекту Закону «Про освіту» щодо інклюзивного навчання обговорили на Львівщині Лютий 29th, 2016 Ірина Залеська
p1acc9je7dgb01vbg1fk97eevts9

24 лютого 2016 року в рамках круглого столу «Роль психолого-медико-педагогічної консультації (ПМПК) в інклюзії» відбулася розмова, де обговорювали статті проекту Закону «Про освіту» щодо інклюзивного навчання та психологічної служби і соціально-педагогічного патронату в системі освіти, яку за сприяння департаменту освіти і науки Львівської обласної державної адміністрації провели громадська організація «Батьки Джерела» спільно з Українським Католицьким Університетом.

Участь у заході взяли голова комітету з питань науки і освіти Верховної Ради України Лілія Гриневич, заступник голови Львівської облдержадміністрації Юрій Підлісний, голова правління ГО «Родина», експерт із питань соціальної політики Інституту суспільно-економічних досліджень (м. Київ) Лариса Самсонова, голова правління Інституту суспільно-економічних досліджень (м. Київ) Юрій Мироненко, фахівець з соціальної роботи Тереза Фаласеніді, голова Львівського обласного відділення українського фонду реабілітації людей з обмеженими можливостями Ярослав Грибальський, професор кафедри загальної та соціальної педагогіки УКУ Марія Швед, директор Львівського міського центру реабілітації «Джерело» Анна Гайдучок, а також представники департаменту освіти і науки ЛОДА, міського управління освіти і ПМПК, педагоги, директори шкіл та завідувачі дитячих дошкільних закладів, соціальні працівники, громадські діячі, батьки дітей з особливим потребами та інші зацікавлені особи.

На необхідності проведення реформи установи наголосила і керівник департаменту освіти Львівської ОДА Олександра Небожук. «У нас 8 тисяч дітей, яких треба обстежити. І лише сім працівників ПМПК. За такої ситуації надати якісні послуги неможливо», – пояснила вона і запропонувала створити новий потужний центр, який міг би працювати якісно або демонополізувати цей ринок, таким чином даючи батькам можливість обирати, де і хто вивчатиме їхню дитину.

Учасники круглого столу обговорювали представлену презентацію нової для України моделі роботи Психолого-медико-педагогічної консультації, що може дати можливість дітям із вадами розвитку отримувати кваліфіковану допомогу вчасно, фахово та індивідуально. Її автором є Тереза Фаласеніді, фахівець із соціальної роботи з багаторічним стажем. «У нашій презентації ми врахували досвід розвинутих країн, а також особливості українських реалій. У проекті немає нічого неможливого. Заявленими маленькими кроками ми здатні досягти найкращих результатів. Для цього потрібні лише бажання, воля і співпраця між представниками влади і громадськості», – пояснює пані Фаласеніді.

Лілія Гриневич, голова комітету з питань науки і освіти Верховної Ради України порушила питання інклюзії і ПМПК в новому законі «Про освіту», який зараз активно доопрацьовується в комітеті. Присутні спільно обговорили нові підходи в роботі ПМПК та громадських організацій у рамках розвитку інклюзивного навчання в Україні як одного з механізмів успішної реформи освіти.

Учасникам круглого столу були подані: зауваження про стосунки «Родина – ПМПК» із досвіду батьків дітей з особливими потребами Юлії Бойко, члена ГО «Батьки Джерела», презентація Терези Фаласеніді, фахівця з соціальної роботи, щодо підсумків роботи ПМПК у 2014-2015 роках і доповідь «Сучасні підходи до підготовки педагогів до роботи в інклюзивному середовищі» з досвіду діяльності програми «Соціальна педагогіка» Українського Католицького Університету Марії Швед, професора кафедри загальної та соціальної педагогіки УКУ.

Освітній портал Львівщини

Напишіть відгук

Ваша пошт@ не публікуватиметься. Обов’язкові поля позначені *