0 587
Hub schools в Україні стануть зразком європейської якості освіти Березень 3rd, 2016 Юлія Осіння
02032016-1234-kopiya.9cc9b7bf3438cab9d2b18d210cc1e81a7265

Основна мета створення опорних шкіл – забезпечення якості освіти, рівного доступу до якісної освіти, а також питання ефективності використання ресурсів. На цьому наголосив заступник міністра освіти і науки України Павло Хобзей під час засідання уряду 2 березня 2016 року.

«Ми маємо малокомплектні школи, де навчання учнів надзвичайно дороге, але найгірше – там надзвичайно низький рівень якості освіти», –  зазначив Павло Хобзей.

Заступник міністра повідомив, що сьогодні налічується 613 шкіл І-ІІ ступенів, де навчаються менше 25 учнів з 1-го по 9-й класи. Вартість навчання одного учня в таких школах коштує державі понад 50 тисяч гривень на рік при середній розрахунковій вартості навчання одного учня по країні в 9 тис. 100 грн.

Павло Хобзей наголосив, що при створенні опорних шкіл початкові школи залишатимуться за місцем проживання дитини, а учні, які навчаються у 5-9 класах, перейдуть навчатися до опорної школи. «Рішення про створення опорних шкіл ухвалюватимуть громади. Яка школа буде опорною і яка буде проведена реорганізація мережі – це є право громад», – запевнив заступник міністра.

Для прийняття рішення місцевими органами самоврядування щодо консолідації мережі шкіл та створення опорної школи має бути створена відповідна інфраструктура, а також можливості підвезення учнів і вчителів із базової школи до опорної. «В опорній школі має бути досвідчений директор, кваліфікований педагогічний колектив, гарна матеріально-технічна база», – пояснив Павло Хобзей.

Окрім того, директор опорної школи відповідатиме за якість підготовки педагогічних кадрів і якість освіти, що є в опорній школі та її філіях. Не обов’язково на всіх територіях будуть створені опорні школи. «Деякі громади на цьому етапі зможуть залишити школи в такому вигляді, як вони є, але за опорною школою ми бачимо майбутнє», – наголосив Павло Хобзей.

Для консолідації шкільної мережі й створення опорного навчального закладу необхідне попереднє рішення місцевих органів самоврядування та не менше трьох його філій, а також розрахунок кількості учнів, яких підвозитимуть до опорної школи після консолідації мережі. На закупівлю шкільних автобусів уряд виділив 600 млн гривень, а частину коштів нададуть із місцевих бюджетів. «Опорна школа здебільшого налічуватиме 360 учнів, щонайменше два класи в кожній паралелі. Йдеться про 3-5 шкіл із тих, які є на території», – зазначив заступник міністра.

Конкурс на створення опорних шкіл проводитимуть обласні органи влади. Для проведення конкурсу на найкращий проект опорної школи уряд виділив місцевим органам влади у вигляді субвенції 200 млн грн.

Для участі в конкурсі місцеві органи самоврядування, місцеві громади мають надати план розвитку навчального закладу на подальші 3 роки з оцінкою можливих ризиків, кількість ставок педагогічних і непедагогічних працівників, що будуть скорочені в процесі створення опорного закладу (з філіями), план організації підвезення учнів і вчителів до опорної школи, організації інклюзивного навчання в закладі за наявності дітей з особливими потребами. Обов’язковою вимогою є чіткий опис інвестиційних потреб опорної школи. «Важливими є інвестиції, які йдуть на навчальні кабінети, в розвиток вчителів. Без розвитку вчителів, зміни ставлення, зміни підходів ми не зробимо реформи. Вчитель – це ключовий елемент в системі освіти», – наголосив Павло Хобзей.

Обласні управління освіти і науки мають обрати кращі проекти опорних шкіл, надані місцевими громадами. До складу конкурсної комісії на кращий проект опорної школи увійдуть два представники обласного департаменту освіти, по одному представнику Міністерства освіти і науки України, постійної комісії з питань освіти обласної ради, офісу реформ, громадськості. «Нам треба підіймати спроможності громади. Тому склад конкурсної комісії повинен бути таким, щоб була комунікація між різними відомствами щодо процесу децентралізації. Середня освіта – це основа для об’єднання територіальних громад і основна їх функція, делегована державою», – пояснив заступник міністра.

Інформує МОН України

Напишіть відгук

Ваша пошт@ не публікуватиметься. Обов’язкові поля позначені *