0 724
Павло Хобзей провів онлайн-нараду щодо розвитку та модернізації мережі ПТНЗ Березень 4th, 2016 Юлія Осіння
f-fa2e5e-(1)

У четвер, 3 березня 2016 року в Міністерстві освіти і науки під головуванням заступника міністра Павла Хобзея відбулася нарада керівників департаментів (управлінь) освіти і науки обласних та Київської міської державної адміністрацій. Можливість спілкування з областями в режимі онлайн-відеоконференції була надана Освітнім порталом «Педагогічна преса».

У нараді взяли участь представники департаменту професійно-технічної освіти Міністерства та Інституту модернізації змісту освіти.

Під час наради обговорювалися питання ефективності мережі професійно-технічних навчальних закладів, а також стану фінансування профтехосвіти.

Павло Хобзей звернув увагу на необхідність проведення аналізу мережі професійно-технічних закладів кожного з регіонів з урахуванням їх спеціалізації та економічної ефективної діяльності, а також підготовки пропозицій про модернізацію мережі з урахуванням необхідних її укрупнень. За словами заступника міністра, такий аналіз необхідно робити разом з радами стейкходерів, тими соціальними партнерами, які відповідно до законопроекту «Про професійну освіту», після його прийняття, функціонуватимуть у кожній області.

Павло Хобзей наголосив, що, відповідно до Концепції реформування місцевого самоврядування, професійно-технічна освіта є одним з основних повноважень органів місцевого самоврядування обласного рівня. Водночас при передачі професійних училищ на рівень області важливо, щоб ці заклади не відмовляли в навчанні мешканцям міст і сіл з інших областей та збільшили кількість учнів, які навчаються в профтехучилищах. При цьому необхідно пам’ятати про якість підготовки робітничих кадрів, які мають відповідати потребам ринку праці.

Окрім того, важливим є прийняття нового закону «Про професійну освіту», що передбачає фінансування закладів професійної освіти з освітньої субвенції тим учням, які після дев’ятого класу навчаються в училищах і здобувають загальну середню освіту. «Держава в майбутньому має взяти на себе складову, яка пов’язана із середньою освітою, а фінансування підготовки робітничих кадрів має відбуватися за кошти місцевих бюджетів», – додав заступник міністра.

Заступник директора департаменту професійно-технічної освіти МОН Вікторія Карбишева поінформувала, що сьогодні фінансування професійно-технічних закладів передбачене в усіх обласних бюджетах, а це – станом на 1 березня – 311 училищ. У 382 закладах передбачено фінансування від 1 до 12 місяців. Із них на 1 місяць – 14 ПТНЗ, на 2 місяці – 13навчальних закладів, на 3 місяці – 90, на 6 місяців – 21; на 1 рік – 172 професійно-технічні навчальні заклади. Взагалі фінансування не передбачено для 29 навчальних закладів у 17 містах 8 областей: Волинська область (5 закладів); Закарпатська (3 навчальні заклади); Луганська (3 ПТНЗ), Львівська (2 заклади); Рівненська (1); Одеська (4); Харківська (10); Черкаська (1навчальний заклад). «Заробітну плату за січень місяць та стипендію виплачено у всіх областях, крім Хмельницької області у Кам’янець-Подільському, де фінансування передбачено тільки на лютий місяць. У більшості регіонів уже розпочато фінансування за лютий місяць», – зазначила заступник директора департаменту.

f-fa2e5e-(3)

Вікторія Карбишева звернула увагу на необхідність щоденного інформування департаменту професійно-технічної освіти Міністерства у телефонному режимі про стан фінансування ПТНЗ та відключення закладів від тепло- й енергопостачання у зв’язку з їх недофінансуванням.

За результатами наради керівники департаментів (управлінь) освіти і науки обласних та Київської міської державних адміністрацій отримають протокольні доручення, згідно з якими вони повинні подати Міністерству регіональні плани розвитку професійно-технічної освіти на 2016-2018 роки, зокрема плани модернізації мережі ПТНЗ. Окрім цього, кожна область має підготувати перелік ПТНЗ, які готують кадри для загальнодержавних потреб.

Інформує прес-служба МОН України

Напишіть відгук

Ваша пошт@ не публікуватиметься. Обов’язкові поля позначені *