0 820
Учені знайшли спосіб “спрямувати” імунітет людини на боротьбу з раком Березень 10th, 2016 Юлія Осіння
160216142953_cancer_treatment_cell_digihub_spl_624x351_sciencephotolibrary_nocredit

Учені вважають, що вони знайшли спосіб “спрямувати” імунну систему людину на боротьбу з раковими клітинами.

Дослідники з Університетського коледжу в Лондоні розробили спосіб, який може виявити слабкі місця пухлини – її “ахіллесову п’яту”, що дає можливість організму подолати хворобу.

Однак цей персоналізований метод, як пишуть у журналі Science, буде дорогим, і його досі не випробовували на пацієнтах. На думку експертів, ця ідея має сенс, але може бути складною на практиці.

Проте дослідники, чию роботу фінансували Cancer Research UK, упевнені, що їхнє відкриття може сформувати основу для нових методів лікування раку і сподіваються перевірити його на пацієнтах протягом двох років.

Вони вважають, що, аналізуючи ДНК, отримають можливість створити індивідуальне лікування раку. Спрямувати імунну систему на вбивство пухлини намагались і раніше, однак вакцини проти раку в більшості випадків не спрацьовували. Одне з можливих пояснень учених є те, що захисні сили організму спрямовують зусилля на неправильну ціль.

Проблема полягає в тому, що рак не складається з однакових клітин, і деякі ділянки в межах пухлини можуть мати різний вигляд, а  також можуть поводитись по-різному.

Ракову пухлину можна порівняти з деревом. У неї є “стовбур”, де почались мутації клітин, і гілки – що розходяться в усіх напрямках і мають свої мутаційні процеси. Це явище відоме як гетерогенність раку.

Прорив учених полягає в тому, що вони навчилися розпізнавати клітини в стовбурі, які змінюють антигени – білки, розташовані на поверхні пухлинних клітин.

Це вражає. Тепер ми можемо визначити пріоритети і поцілити в пухлинні антигени, що присутні в кожній клітині – ахіллесову п’яту цих дуже комплексних видів раку“, – каже професор Чарльз Свантон із Інституту раку з Університетському коледжі Лондона.

За його словами, кожен пацієнт матиме унікальне лікування. Зараз є два підходи дії на мутації клітин у “стволі” пухлини. Перший полягає в розробці індивідуальної вакцини проти раку для кожного пацієнта, що допоможе імунній системі розпізнати мутацію. Другий – “виловити” імунні клітини, які вже “напали” на мутовані, збільшити їх кількістю у лабораторії та відправити їх назад, у тіло.

Це дуже важливий крок, що дає нам можливість поглянути на гетерогенність як проблему, і зрозуміти, чому це дає раку цю велику перевагу“, – каже Марко Герлінгер з Інституту дослідження раку.

При цьому вчений визнає, що поки що рано говорити, наскільки простим у застосуванні виявиться запропонований метод. “Багато видів ракових пухлин не стоять на місці, вони постійно еволюціонують. Це рухомі цілі, які важко взяти під контроль, – пояснює пан Герлінгер – Ракові пухлини, які весь час змінюються чи еволюціонують, можуть втратити первинний антиген або замаскувати інші хороші антигени, щоб спантеличити імунну систему“.

Певне імунотерапевтичне лікування допомагало вилікувати рак у деяких пацієнтів. Вони сподіваються, що такий новий спосіб терапії допоможе врятувати життя хворих.

Дослідник експериментального лікування раку Стефан Сімеонідес із Університету Едінбурга каже, що розробка персональної вакцини зараз непрактична, особливо для тих пацієнтів, які потребують негайного лікування.

Однак, за його словами, це дослідження дає новаторське знання для теперішніх ліків для імунотерапії, які досі не діяли на більшість пацієнтів.

Джерело: BBC Україна