0 650
Науковці України та США обговорили актуальні проблеми медіаосвіти Березень 10th, 2016 Юлія Осіння
IMG_0024_новый размер

Минулого тижня на факультеті журналістики Запорізького національного університету відбулася Міжнародна науково-практична конференція «Актуальні проблеми медіаосвіти в Україні». Учасниками цього масштабного заходу стали провідні фахівці з 13 регіонів України,  американські колеги, а також студенти та викладачі ЗНУ.

Захід відбувся за підтримки Південноукраїнського центру медіаграмотності, Інституту журналістики Київського національного університету ім. Т. Шевченка, Фонду розвитку ЗМІ Посольства США в Україні та програми  ім. Фулбрайта в Україні.

Із привітальним словом від адміністрації вишу виступив проректор із наукової роботи ЗНУ, професор Геннадій Васильчук, який побажав гостям та учасникам конференції успіхів у роботі.

Головним доповідачем засідання став відомий журналістикознавець, завідувач кафедри реклами та зв’язків з громадськістю Інституту журналістики Київського національного університету імені Тараса Шевченка, президент Академії української преси, професор Валерій Іванов. Він окреслив важливу мету медіаосвіти: «Якби журналісти працювали саме за професійними стандартами, то відпала б необхідність в обговоренні проблеми медіаосвіти. Програма вивчення медіаграмотності в Україні ставить собі за мету навчити людей не довіряти журналістам,  критично сприймати інформацію. Споживачі мають її уважно перевіряти». Валерій Феліксович висловив переконання, що впроваджувати медіаграмотність необхідно ще зі школи, і в найкращому випадку – інтегрувати навчання медіаграмотності в уже наявні дисципліни.

Науковець підбив підсумки діяльності Академії української преси в галузі впровадження медіаграмотності: за три роки у двох тисячах шкіл вже є окрема дисципліна медіаосвіта, за цей період були створені освітні програми, підручники, посібники, навчально-методичні матеріали для викладачів курсу та школярів різного віку. Вивчаючи досвід зарубіжних колег, Академія української преси підготувала медіатренерів, переклала й адаптувала підручники та посібники для української аудиторії, створила власні освітні портали для вивчення медіаграмотності.

Станом на 2015 рік навчання за програмами АУП пройшли понад 17,5 тисячі осіб з усіх областей України. Проте Валерій Іванов вважає, що зупинятися на досягнутому ще зарано, навчання медіаграмотності триває. Зокрема, невдовзі стартує новий проект для дорослих, що має на меті навчити людей перевіряти інформацію.

Ще одним спікером пленарного засідання став засновник газети «Дзеркало тижня» Володимир Мостовий, який зупинився на питанні журналістських стандартів. Він зазначив, що репутація – найдорожче, що має журналіст, оскільки створювати її потрібно все життя, а втратити можна за одну мить.

Про досвід США в питаннях медіаграмотності та деякі аспекти висвітлення засобами масової інформації питань перебігу президентських перегонів розповіла професор Індіанського університету (м. Індіанаполіс, США) Шерон Річарді-Фолвелл. Зокрема, гостя згадала про досвід своїх колег, які виграли в американського уряду судову справу про публікацію документів, що стосувалися війни у В’єтнамі.

Завітав на конференцію й американський фотокореспондент Френк Фолвелл, який працював у виданні «USA Today». Він розповів, як світова економічна криза вплинула на роботу фотографів – майже половина з них втратила роботу. Тому, за словами американського гостя, необхідно ретельно працювати над якістю роботи, оскільки в умовах інформаційної перенасиченості саме гарне зображення привертає увагу до тексту. Також Френк Фолвелл порекомендував учасникам конференції переглянути кінострічку про роботу журналістів-розслідувачів «The Spotlight», яка цього року отримала премію Оскар. Декан факультету журналістики ЗНУ, професор Володимир Манакін запропонував переглянути та обговорити цю стрічку в рамках факультетського кіноклубу.

До речі, американські гості викладатимуть на факультеті журналістики протягом наступних трьох тижнів. Вони розповідатимуть про журналістську етику, роботу з джерелами інформації, висвітлення озброєних конфліктів і запобігання кіберзлочинності.

Після завершення пленарного засідання учасники конференції продовжили працювати в 9 секційних засіданнях: «Демократичні  цінності суспільства та медіаосвіта», «Професійні стандарти журналістики в Україні та за кордоном», «ЗМІ в системі медіаосвіти», «Мас-медіа у формуванні медіакультури аудиторії», «Медіакритика й аналіз медіареальності», «Аналіз контенту ЗМІ в аспекті медіаосвіти», «Новинна грамотність аудиторії в умовах інформаційної війни», «Реклама та PR в аспекті медіаграмотності споживача», «Медіаосвітні технології в сучасній середній та вищій школі».

 

Повідомляє прес-центр ЗНУ

 

Напишіть відгук

Ваша пошт@ не публікуватиметься. Обов’язкові поля позначені *