0 1292
Учителі фізики освоювали сучасні засоби навчання Березень 15th, 2016 Юлія Осіння
IMGP8340

12-13 березня в місті Києві на базі Малої академії наук України відбувся Всеукраїнський навчальний семінар «Використання цифрових освітніх технологій у сучасному навчально-виховному процесі». Вчителі природничих дисциплін, які отримали цифрові вимірювальні комплекси Еinstein™, дізнавалися про методику їх роботи та практичне застосування на уроках.

Навчання провели за сприяння МАН України та компаній Microsoft, Intel, Fourier, ТМ «Розумники», ТОВ НВП «Енглер».

Урочисто відкрили та побажали плідної праці директор національного центру МАН Оксен Лісовий, начальник відділу шкільного менеджменту Інституту модернізації змісту освіти Галина Наконечна, керівник освітніх програм компанії «Microsoft» Роман Рудюк, директор мультимедійного видавництва «Розумники» Олександр Кохан і директор ТОВ НВП «Енглер» Юрій Грічишкін.

Два дні роботи були насичені та змістовні. Першою навчальною секцією була програма компанії ТМ «Розумники» Вчителі-тренери В. Рогоза і Т. Даниліна провели лекцію та майстер-клас на тему: «Сучасні технічні засоби для вивчення предметів природничо-математичного циклу». Учасникам семінару було представлено два види цифрових мікроскопів: для непрозорих об’єктів і біологічний з цифровою USB-камерою. Також педагоги предметно показали функціональні можливості та дали рекомендації, як ефективно провести урок за допомогою інтерактивного проектора.

Для слухачів стало новинкою, що цей засіб навчання не тільки полегшує організацію уроку, а й дуже практичний, оскільки робить будь-яку поверхню сенсорною. Також представники компанії ознайомили учасників з новими електронними освітніми ресурсами (мультимедійні електронні підручники та посібники), показали ефективну організацію навчального процесу за допомогою системи керування груповою роботою (Classroom Management).

Бурхлива реакція залу свідчила про те, що учасники семінару хотіли продовження секційного заняття від ТМ «Розумники». Більша частина вчителів фізики після завершення виступу спікерів, проігнорувавши запрошення на перерву, забажала отримати індивідуальні консультації та додаткові поради від Валентина та Тетяни. Крім цього, учасники мали змогу безкоштовно завантажити на свої електронні носії програмне забезпечення для фахових предметів.

Після невеличкої перерви на учасників чекала не менш захоплива лекція від керівника освітніх програм компанії «Microsoft» Романа Рудюка. Він розповів про базові навички використання операційної системи Windows та пакета Office в освітньому середовищі. Присутні переглянули презентацію, як працювати з великою кількістю даних і візуалізувати їх за допомогою Excel та PowerView. Упродовж свого виступу представник «Microsoft» показував, як організувати навчальний процес за допомогою Office 365, як створити навчальні матеріали за допомогою OfficeMix, як проводити дистанційні семінари.

Кандидат педагогічних наук, завідувач відділу створення навчально-тематичних систем знань НЦ МАН України Ігор Чернецький завершував навчальну частину першого дня семінару. Спочатку спікер ознайомив із новою методикою побудови демонстраційного експерименту, з можливостями апаратної частини та програмного забезпечення цифрового вимірювального комплексу Еinstein™, навчив користуватися електронними підручниками як технологічними картами для проведення лабораторних робіт, що входять до навчальних програм. Наприкінці навчального блоку учасники та спікер разом провели кілька показових експериментів.

Другого дня семінару під керівництвом І.С. Чернецького вчителі фізики вже самостійно навчалися складанню власноруч експериментальних установок із під’єднанням вимірників фізичних величин, налаштовували програмне забезпечення, опрацьовували дані експериментів. Кожен мав змогу за допомогою цифрових лабораторій Еinstein™ придумати та провести досліди. Учасники вимірювали силу тертя, швидкість коливання маятника, вагу гирьок та інше. Проте найбільший ажіотаж викликала динамічна система. Ігор Станіславович попросив педагогів поділитися на групи та доручив без підказок зібрати компоненти комплексу: трекову доріжку, каретки з неодимовими магнітами, набір штативів, інтелектуальний датчик-шків, гирьку, різноманітне кріплення та провести експеримент із розділу «Механіка». Таке завдання настільки захопило всіх, що перетворилося на змагання. Кожна група підглядала за роботою іншої, порівнювала та хотіла швидше виконати дослід. Як результат, у лабораторному кабінеті не було жодного вчителя, який не зрозумів би роботи цієї системи та цифрових лабораторій із курсу фізики загалом.

Серед учасників знайшлися і ті, хто до семінару самостійно почав освоювати нове обладнання та хотів поділитися досвідом. Зокрема слово надали вчителю фізики Петрівського НВК Красноградської райради Харківської області Валерію Палагуті, який розповів, як він використовував на уроках і в позаурочний час цифрові лабораторії Еinstein™. У своєму виступі Валерій Іванович зазначив, що завдяки приладам вдалося здійснити низку експериментів, що допомогли його учню Б. Біді сконструювати комп’ютерну машину для свого батька. Він також повідомив, що, вивчаючи фізику за допомогою цього вимірювального комплексу, його учні стали призерами багатьох освітніх програм, конкурсів та олімпіад.

Завершився навчальний семінар привітанням організаторів та урочистим врученням кожному учаснику сертифікатів про проходження навчання.

Інформує Освіта Рівненщини

 

Напишіть відгук

Ваша пошт@ не публікуватиметься. Обов’язкові поля позначені *