0 675
У МОН обговорили роль інклюзивної освіти у навчанні дітей з особливими потребами Березень 25th, 2016 Ірина Залеська
narada-autisti-1.9cc9b7bf3438cab9d2b18d210cc1e81a7595

25 березня 2016 року в Міністерстві освіти і науки відбулась Всеукраїнська науково-практична конференція «Проблеми та досягнення у сфері аутизму в Україні та інших країнах світу». Що потрібно для того, щоб особливі діти були успішними в інклюзії, та як правильно включити дитину з особливими потребами в інклюзію, напередодні Дня поширення інформації про аутизм говорили в Міністерстві освіти і науки України фахівці, експерти, освітяни та представники громадськості.

У заході взяли участь начальник відділу дошкільної освіти департаменту загальної середньої та дошкільної освіти МОН Тамара Панасюк, начальник відділу освіти дітей з особливими потребами департаменту загальної середньої та дошкільної освіти МОН Тетяна Симоненко, консул «Аутизм Європа» і засновник Фонду допомоги дітям із синдромом аутизму «Дитина з майбутнім» Інна Сергієнко, експерти, педагоги з усіх регіонів країни, громадські активісти, батьки дітей, які страждають на аутизм.

Тамара Панасюк зазначила, що сьогодні головне завдання дошкільної освіти – забезпечити рівні стартові умови для всіх дітей, зокрема з особливими потребами; створити здоровозберігаюче середовище у кожному дитячому садку. «На сьогодні стоїть актуальне питання щодо введення до штатного розпису ще однієї категорії посад – асистент вихователя інклюзивної групи, яку вже внесено до класифікаторів професій», – наголосила начальник відділу дошкільної освіти департаменту загальної середньої та дошкільної освіти МОН.

На думку Інни Сергієнко, інклюзивна освіта потребує не тільки асистента вихователя, а й асистента дитини (тьютора). Саме ця людина повинна знати, коли і як заспокоїти, а коли розбуркати дитину, яка страждає на аутизм, коли вивести з класу, а коли завести назад. На сьогодні таких фахівців поки що немає.

«Ми проводимо семінари, за допомогою яких викладачі дізнаються про аутизм більше та зможуть використовувати ці знання у своїй роботі», – зазначила засновник фонду.

Начальник відділу освіти дітей з особливими потребами МОН Тетяна Симоненко зауважила, що діти з аутизмом потребують додаткових послуг, навчаючись у звичайній школі. Вона наголосила на важливій ролі батьків у вихованні та навчанні дітей з аутизмом. «Головні вихователі у житті такої дитини – це батьки. Тому вихователю треба налагодити діалог насамперед із ними», – додала Тетяна Симоненко.

Під час конференції учасники обговорили такі питання: інклюзії в Україні, потреби дитини із аутизмом при її навчанні, роль тьютора в інклюзивній освіті тощо.

 Інформація МОНУ

Напишіть відгук

Ваша пошт@ не публікуватиметься. Обов’язкові поля позначені *