2 140951
Відтепер департаменти освіти не можуть вимагати звітів щодо проведення заходів у школах Грудень 24th, 2016 Юлія Осіння
mon_1

МОН починає дебюрократизацію роботи шкіл. Відтепер департаменти (управління) освіти не можуть вимагати звітів щодо проведення виховних, позаурочних, позашкільних заходів, що не передбачені законодавством, також не дублюватимуться на паперовому носії документи, що вже складені в електронній формі з дотриманням усіх вимог. (Закон України про електронні документи та електронний документообіг)

Про це йдеться у наказі Міністерства освіти і науки України  № 1593 від 22.12.2016.

Документ було підготовано за результатами спільного дослідження МОН та ГО «ЕдКемп Україна» – «Діти і папери: як досягти балансу у школі». В проекті взяли участь понад 9 тисяч освітян, дослідження допомогло виявили критичні точки документообігу в роботі учителів і шкільних адміністрацій.

За результатами проведеного дослідження також створено робочу групу для оновлення Типової Інструкції з діловодства у загальноосвітніх навчальних закладах усіх типів і форм власності. До групи, крім співробітників Міністерства, увійшли учителі й директори шкіл та представники громадських організацій.

Насамперед робоча група розгляне необхідність таких документів:

  • «Облік дітей шкільного віку за територією обслуговування навчального закладу»;
  • «Звіт про відвідування семінарів, круглих столів, тренінгів тощо»;
  • «Документація з працевлаштування / продовження навчання випускників/-ць 9-х та 11-х класів»;
  • «Плани та звіти з проведення виховних предметних заходів».

Саме ці папери учителі під час опитування майже одностайно рекомендували скасувати. Також послідовно буде розглянуто кожен документ із номенклатури справ та процес, який передує його створенню. Це дозволить знайти оптимальні рішення для вивільнення часу освітян для роботи з учнями.

Нові механізми відпрацьовуватимуться вже у 2017 році у пілотних регіонах – Харківській та Львівській областях і м. Києві.

Інформує МОН України

MIHICTEPCTBO ОСВІТИ I НАУКИ УКРАЇНИ

НАКАЗ

№ 1593 від 22 грудня 2016 року

Про результати дослідження
«Діти і папери; як досягти балансу в школі»

Із метою реалізації одного з пріоритетів освітньої політики Уряду щодо дебюрократизації освітньої діяльності та впровадження результатів дослідження «Діти і папери: як досягти балансу в школі» (http://bit.ly/childrenandpapersfinal), проведеного Міністерством освіти і науки України спільно з громадською організацією «ЕдКемп Україна» НАКАЗУЮ:

1. Затвердити склад робочої групи з дебюрократизації шкільної діяльності згідно з додатком.

2. Робочій групі:

1) до 15 березня 2017 року розробити проект оновленої Типової Інструкції з діловодства у загальноосвітніх навчальних закладах усіх типів і форм власності та подати для оприлюднення її на офіційному сайті Міністерства освіти і науки України для громадського обговорення;

2) до 15 березня 2017 року розробити перелік та проекти розпорядчих документів, що регламентуватимуть спрощення діяльності педагогів і адміністрації навчальних закладів системи загальної середньої освіти з ведення шкільної документації, урегулювання питання щодо здійснення вчителями обліку дітей шкільного віку за територією обслуговування навчального закладу, написання планів та звітів стосовно проведення виховних, предметних заходів, відвідування семінарів, круглих столів, тренінгів та подати для оприлюднення зазначені вище перелік та проекти на офіційному сайті Міністерства освіти і науки України для громадського обговорення;

3) до 10 квітня 2017 року розробити та подати на затвердження програму реалізації пілотного проекту з дебюрократизації освіти у Львівській, Харківській областях та м. Києві.

3. Департаментам (управлінням) освіти і науки обласних та Київської міської державних адміністрацій припинити практику:

1) звітування, що не передбачено законодавством, загальноосвітніми навчальними закладами стосовно проведення виховних, позаурочних, позашкільних заходів;

2) дублювання на паперовому носії документів, складених в електронній формі з дотриманням вимог законодавства про електронні документи та електронний документообіг.

4. Департаменту загальної середньої та дошкільної освіти (Кононенку Ю. Г.) спільно з робочою групою запровадити моніторинг оцінювання та коригування запроваджуваних заходів, а також можливості реагування на виявлені випадки порушення досягнутих рішень.

5. Контроль за виконанням цього наказу покласти на заступника Міністра Хобзея П. К.

Міністр                                                                                                              Л. М. Гриневич

Напишіть відгук

Ваша пошт@ не публікуватиметься. Обов’язкові поля позначені *

Коментарi

  1. маю 9 років стажу у відділі освіти – справді методисти через папери не бачать учителів, а скільки безглуздої і нікому не потрібної інформації по роботі ПМПК.Інколи навіть дивуєшся як і хто до такого додумався? Інформації здаємо, але натомість ніякої допомоги не отримуємо.
    Семінари і майстер-класи це мабуть одна із найцікавіших форм роботи сьогодні, але і це потрібно якось удосконалити. Сьогодні працюю у школі і знову можу сказати, що коли наближається закінчення семестру то учитель має набагато менше часу для підготовки уроків. Кожного дня потрібно щось комусь здавати. А директору і заступникам лише залишається поспівчувати.А врешті ми мабуть звикли до того, що якщо хтось каже або пише, що буде менше паперів то усе виходить навпаки… Учитель повинен мати час, щоб щось почитати нове-самовдосконалюватись, а не писати звіти. Тому чекаємо змін.