0 717
МАН провела школу культурної дипломатії в Кракові Січень 10th, 2017 Ірина Залеська
origin_mn635o92wqy

Упродовж 29 грудня – 4 січня Малою академією наук України було реалізовано проект «Школа культурної дипломатії в дії» в польському місті Краків. Учасниками проекту стали семеро учнів, які ознайомлювалися з культурно-мистецькою спадщиною міста, вдосконалювали навички міжособистісної комунікації та представляли українські традиції.

«Коли діти беруть участь у міжнародних проектах і мають можливість пізнати культуру іншої країни – це значно ефективніше, ніж просто почути про неї на лекціях чи десь почитати. Тут саме середовище виступає навчальним інструментом», – відзначила Юлія Кравченко, методист НЦ «МАНУ», яка активно впроваджує методику навчання «Філософія для дітей» («P4C») і є ініціатором таких проектів, як школи з філософії, громадянської участі та культурної дипломатії і християнської дипломатії.

Відповідно до методики «P4C», заняття в Кракові проводили у форматі воркшопів. Зокрема, підлітки аналізували свій 2016 рік, розділяючи в спеціальному щоденнику події між кількома секторами – здоров’я, навчання, відпочинок, хобі. У такий спосіб учні побачили, на що витрачали більше часу, і, відповідно, зробили висновки, як можна вдосконалити 2017-й.

Ще один воркшоп присвятили активному слуханню: виконували вправи, а потім з’ясовували сутність цієї навички і роздумували, чому важливо її розвивати.

Багато часу учасники проекту приділили оглядинам Кракова. Відвідали інтерактивний музей «Фабрика Шиндлера», замковий комплекс Вавель, а також Ягеллонський університет, де зустрілися з представниками Фундації студентів та випускників цього вишу «Братняк». Під час прогулянок містом діти, окрім всього, вчилися орієнтуватися в незнайомому населеному пункті, самостійно купувати квитки на трамвай, комунікувати з місцевими жителями тощо.

Не обійшлося в школі й без новорічних подарунків. Кожен з учнів отримав по одній книзі з особистісного розвитку, серед яких – «Людина у пошуках сенсу» Віктора Франкла, «Мистецтво мріяти. Як отримати те, чого насправді бажаєш» Барбари Шер, «Сім звичок високоефективних підлітків» Шові Кона. Щоб діти мали змогу прочитати всі подаровані книги, було започатковано буккросинг: через кожні 20 днів учні надсилатимуть книги одне одному, по колу.

Довідково

Національний центр «Мала академія наук України» впродовж останніх 2 років, крім основного напряму діяльності – експериментально-дослідницького, – активно розвиває проекти, які можна зарахувати до неформальної освіти. Учасники таких проектів – підлітки. Вони опановують навички критичного мислення і комунікації, що веде до взаєморозуміння; отримують інструментарій правильного формулювання життєвих цілей та їхнього досягнення. Як результат, школярі у своїх населених пунктах реалізують ініціативи, що розв’язують соціально-культурні проблеми.

За матеріалами НЦ «МАНУ»

Напишіть відгук

Ваша пошт@ не публікуватиметься. Обов’язкові поля позначені *