0 13413
Про дошкілля й оновлені шкільні програми Червень 9th, 2017 Юлія Осіння

Стан і перспективи розвитку дошкільної освіти, оновлення програм для учнів 5–9 класів ЗНЗ, нова комунікаційна стратегія міністерства і виступи наших студентів на міжнародній арені – такі питання розглянули на черговому засіданні колегії МОН.

Як розповіла начальник відділу дошкільної освіти департаменту загальної середньої та дошкільної освіти МОН Тамара Панасюк, черга до українських ДНЗ сьогодні становить 78 тисяч дітей, тому основна політика МОН спрямована на забезпечення конституційного права дітей на здобуття дошкільної освіти.

 Про місця і зміст

Тамара Вікторівна подякувала всім директорам обласних департаментів і управлінь освіти, хто особисто піклується про розвиток мережі. Протягом 2016 року створено 26538 додаткових місць для дітей у функціонуючих дитсадочках і за рахунок розвитку мережі дошкільних навчальних закладів. Тамара Панасюк повідомила, що в 2017-му вже відкрито 10 ДНЗ-новобудов. Окрім того, до кінця року заплановано додаткові 10 тисяч місць. Станом на 1 травня 2,5 тисячі місць уже створено, але повністю цьогоріч проблему з місцями вирішити не вдасться.

При цьому, як зауважив заступник міністра Павло Хобзей, подолати чергу за три роки – цілком здійсненне завдання.

Міністерство опікується і змістом дошкільної освіти. За словами Тамари Вікторівни, до 1 вересня передбачається завершити роботу над оновленням і новою редакцією програми розвитку дітей старшого дошкільного віку «Впевнений старт», яка передбачає безболісне входження дитини до Нової української школи.

DSC_7168

 Про недобросовісних забудовників

Ще одну важливу проблему окреслив державний секретар МОН Павло Полянський:

У великих містах забудовник, коли отримує всі технічні погодження на будівельні роботи, включає в інфраструктуру мікрорайону чи окремого будинку дошкільний навчальний заклад чи школу, бо тільки на цій підставі він отримує всі природоохоронні й архітектурні погодження. Натомість потім шляхом звичайного кореспондентського сповіщення на адресу органів влади він відмовляється від зведення дитячого садка, вносить зміни до проектної і кошторисної документації за замовчуванням. І на таких забудовників ніякого немає впливу, адже такою є процедура.

На важливості нормативно-правового врегулювання цього питання наголосили й інші члени колегії. Заступник міністра освіти і науки Павло Хобзей нагадав про ухвалені минулого року Санітарні норми і правила. Це позитивно вплинуло на ініціативу щодо відкриття нових, зокрема – приватних, садочків. Ще одна проблема, яку порушили на засіданні, – функціонування дитячих садків при університетах. Колегія ухвалила рішення вивчити питання про правове врегулювання діяльності таких ДНЗ.

Також у рішенні йдеться про продовження роботи з розширення мережі ДНЗ різних типів і форм власності відповідно до потреб населення, у тому числі створення інклюзивних груп, оновлення змісту дошкільної освіти дітей старшого дошкільного віку у рамках концепції «Нова українська школа», презентацію нової редакції навчальної програми «Впевнений старт» під час проведення заходів з відзначення Всеукраїнського дня дошкілля тощо.

 Для основної школи

На засіданні колегії схвалили оновлені навчальні програми для учнів 5–9 класів загальноосвітніх навчальних закладів, їм надано гриф «Затверджено Міністерством освіти і науки України».

Як наголосили Павло Хобзей і координатор проекту з оновлення програм, директор столичної школи №148 Сергій Горбачов, ці зміни зроблено в межах чинного державного стандарту зразка 2011 року, що створювало певні обмеження.

Отже, безпосередньо громадське обговорення 16 навчальних програм і робота з їх модернізації відбувалася на платформі EdEra. У внесенні пропозицій на порталі ЕдЕра взяли участь більш як 1220 дописувачів, які залишили сумарно понад 10 тисяч пропозицій і коментарів до них.

Робота над оновленням програм для шкіл з навчанням мовами національних меншин відбувалася через сайт МОН. Внесено зміни до 24 програм для таких шкіл. Загалом модернізовано 40 навчальних програм.

Змінено структуру пояснювальних записок, тепер вона є однаковою для всіх програм. Відповідно, у пояснювальних записках розкривається мета шкільної освіти, сутність компетентнісного підходу і роль кожного предмета у формуванні ключових компетентностей, з’ясовуються особливості запровадження наскрізних змістовних ліній: «Екологічна безпека та сталий розвиток», «Громадянська відповідальність», «Здоров’я і безпека», «Підприємливість та фінансова грамотність», які відображають провідні соціально й особистісно значущі ідеї, що послідовно розкриваються у процесі навчання й виховання. Також спрогнозовано портрет випускника основної школи.

Для мене як для практика стала зрозумілою проблема наших шкільних програм – їх укладають… професіонали, які закохані у свій предмет, – розповідає Сергій Горбачов. – Їм здається, що тільки їхній предмет зробить дитину щасливою. Тому спроби щось спростити інколи натикаються на супротив.

Дмитро Шулікін, газета “Освіта України” №22, 2017 р.

Фото Максима Короденка

Залишити відповідь

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *