0 442
Дистанційна освіта стає більш популярною серед дітей з Криму та Донбасу Листопад 14th, 2017 Юлія Осіння

Серед дітей з тимчасово непідконтрольних територій Донбасу та Криму зростає попит на дистанційну освіту в Україні – не тільки у випускників шкіл, а й в учнів молодших класів. Про це йшлося під час конференції «Створення міжнародної платформи для розширення доступу до якісної освіти громадянам, постраждалим від конфлікту», яку провело МОН спільно з Посольством Франції в Україні та Фондом «Відкрита політика».

Наприклад, за статистикою департаментів освіти Донецької та Луганської областей, кількість дітей з тимчасово непідконтрольних територій Донбасу, які навчаються дистанційно/на екстернаті, зросла більш ніж на третину. У Луганській області з 487 учнів у 2015/2016 н.р. до 747 у 2016/2017н.р.; у Донецькій області – з 1 651 до 2 238 учнів.

Перший заступник Міністра освіти і науки України Володимир Ковтунець відзначив, що забезпечення якісних освітніх послуг, зокрема, для дітей з тимчасово непідконтрольних та окупованих територій – є одним із пріоритетів МОН.

«Зараз ми працюємо над тим, щоб удосконалити систему дистанційної освіти в Україні та спрощену систему вступу до вишів і ПТНЗ через освітні центри «Донбас-Україна» та «Крим-Україна». Також Міністерство проводить моніторинг якості освітніх послуг переміщеними ВНЗ. Спеціально створена комісія має визначити, якої реальної допомоги та підтримки потребують сьогодні переміщені університети, та запропонувати їм рішення проблемних питань», – зазначив Володимир Ковтунець.

Глава Представництва ЮНІСЕФ в Україні Джованна Барберіс підкреслила важливість забезпечення доступу до якісної освіти дітям та молоді, які постраждали від конфлікту. Як поліпшити систему надання такого доступу в Україні – якраз стало ключовим питанням обговорення учасників конференції.

Освітяни з Луганської, Донецької та Херсонської областей спільно з місцевими управліннями освіти та департаментом загальної середньої освіти МОН визначили основні потреби дистанційної освіти:

• необхідність розробки і затвердження Положення про дистанційну освіту в середній школі (де передбачити навантаження і тарифікацію вчителів, які здійснюють дистанційне навчання, максимальну кількість учнів в класі тощо) та механізму контролю навантаження вчителя (зокрема, який здійснює екстернат);
• необхідність корекції навчальних планів під потреби дистанційного навчання, запровадження в штатний розклад посади інженера-техніка, завуча, класного керівника, розробки механізму використання залишків освітньої субвенції на потреби дистанційного навчання;
• брак інформації на непідконтрольних, окупованих територіях про дистанційне навчання;
• недостатня кількість шкіл та класів, які здійснюють дистанційне навчання, тощо.

Стосовно ж спрощеної системи вступу через освітні центри, то, на думку учасників конференції, вона потребує такого вдосконалення:

• змінити терміни роботи Освітніх центрів;
• запровадити підготовчі курси для абітурієнтів;
• розробити і запровадити державну цільову програму трансферу абітурієнтів від КПВВ до освітніх центрів;
• внести зміни до Закону України «Про вищу освіту» щодо розширення мережі ОЦ «Крим-Україна».

Ірина Жданова, керівник Фонду «Відкрита політика», запропонувала створити міжнародну платформу, яка дозволить розширити доступ до якісної освіти для дітей та молоді, що постраждали від конфлікту, а також оперативніше вирішувати потреби дистанційної освіти, освітніх центрів. За її словами, до створення платформи мають долучитися представники посольств, міжнародних організацій, освітяни Донецької, Луганської та Херсонської областей, представники МОН та Міністерства з тимчасово окупованих територій та внутрішньо переміщених осіб.

«Внесок кожної сторони надважливий, адже лише спільними зусиллями ми можемо подолати усі бар’єри й дати молоді з Криму й Донбасу омріяний шанс – шанс на щасливе майбутнє», – підкреслила Ірина Жданова.

У другій частині конференції освітяни Луганської, Донецької та Херсонської областей обговорили із заступником Міністра Павлом Хобзеєм кроки щодо удосконалення нормативного забезпечення розвитку дистанційної освіти.

Повідомляє прес-служба МОН України

Залишити відповідь

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *