0 845
Лілія Гриневич розповіла про мовну статтю закону «Про освіту»  Лютий 9th, 2018 Юлія Осіння

Плани щодо імплементації мовної статті Закону «Про освіту», Венеційська комісія та консультації стосовно мовного питання всередині українського суспільства. Про це на зустрічі у Вашингтоні говорили Міністр освіти і науки України Лілія Гриневич та очільник Бюро Державного департаменту США з європейських та євразійських справ Весс Мітчелл.

«Загальна кількість школярів в Україні – 3,7 мільйони у понад 16 тис шкіл. З цього числа 400 тис дітей навчаються мовою власної національної меншини. Діти, що належать до національних громад, відвідують близько 1 тис 345 початкових і середніх шкіл в Україні. З цього числа кількість шкіл з винятково мовою навчання національної громади – 735. Існують різні підходи до навчання в цих школах. Наприклад, є угорські школи з навчанням материнською мовою. Багато румунських шкіл застосовують двомовний підхід. Польські школи вже навчають значної кількості предметів українською мовою. Ми серйозно стурбовані ситуацією в районах, щільно населених національними меншинами.  Згідно з нашими офіційними даними, 55% школярів зі шкіл у румунських густонаселених громадах та 62% школярів зі шкіл в угорських густонаселених громадах не змогли скласти зовнішнє незалежне тестування. Це серйозна перешкода для подальшої освіти та професійної кар’єри цих дітей в Україні. Неможливість використання державної мови також позбавляє школярів можливості в майбутньому отримати належну роботу», – розповіла Лілія Гриневич.

Вона додала, що Україна задоволена висновками Венеційської комісії та готова імплементувати її рекомендації. Зокрема, йдеться про продовження перехідного періоду для мовної статті до 2023 року, а також детальніший опис різних моделей вивчення та навчання державною мовою в школах для різних національних громад у Законі «Про загальну середню освіту».

Згадали і про напружені перемовини з Угорщиною щодо мовного питання.

«Моя позиція чітка – ми зацікавлені в діалозі з дружніми країнами-сусідами і готові домовлятися щодо засад імплементації мовної статті, як ми це зробити практично з усіма партнерами в цій ситуації. Однак ми повинні бути тверді в тому, що це має бути діалог, а не мова ультиматумів», – зазначила Лілія Гриневич, розповідаючи про результати зустрічей у Вашингтоні на своїй сторінці у FaceBook

Вона також підкреслила, що «всі зустрічі в Держдепі пройшли в теплій та дружній атмосфері, відчувалося, що ведемо переговори з друзями, які зацікавлені нас підтримати».

Інформує прес-служба МОН України

Залишити відповідь

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *