fff

НАРОДНИЙ УЧИТЕЛЬ (оновлено 30.01.2016)

ОСВІТНІЙ ПОРТАЛ «ПЕДАГОГІЧНА ПРЕСА» ПРОПОНУЄ ПАРАЛЕЛЬНУ АЛЬТЕРНАТИВУ  КОНКУРСУ «ВЧИТЕЛЬ РОКУ» – «НАРОДНИЙ УЧИТЕЛЬ»

Ідея виникла на ґрунті освітянських висловлювань у соцмережах, де учасники дискусій обговорювали гіпотетичну можливість створення конкурсу вчителів за іншими правилами. Щоправда немало було й таких, хто  взагалі пропонував скасувати будь-які конкурси професійної майстерності.

Колектив порталу “Педагогічна преса” належить до того кола людей, що переймається підвищенням престижності вчительської праці, тож ми не змогли лишатись осторонь і вирішили гіпотетичну можливість перетворити на об’єктивну реальність.

Хто має обирати Народного вчителя?
МОН
Освітяни
Батьки та учні
Власний варіант (зазначити у коментарях)
Переглянути Результати

Адже найкращі, найталановитіші, найфаховіші в будь-якій професії мають право на визнання і наслідування. Тим паче, ВЧИТЕЛІ, чий внесок у розбудову країни складно переоцінити.

Тому, проаналізувавши полеміку, пропозиції та настрої в соцмережах і особистих розмовах з освітянами, для заснування суспільно-громадського конкурсу ми розробили і пропонуємо такі засади:

  1. Саме вчителі мають визначити умови конкурсу шляхом інтернет-обговорення критеріїв відбору та оцінювання. Матеріали конкурсу розміщуються на Освітньому порталі «Педагогічна преса».
  2. Конкурс проводиться в інтернеті згідно з визначеними правилами та критеріями.
  3. Учасником голосування може бути будь-який (повнолітній або неповнолітній (за дозволом батьків) громадянин України.
  4. Голосування відбувається методом SMS-голосування (1 SMS з одного номера). Конкурсний бал є співвідношенням кількості SMS до кількості учнів навчального закладу (для забезпечення рівних можливостей учителям  міських і сільських шкіл).
  5. За результатами голосування визначаються 10 переможців. Перші три отримують цінні призи (шукаємо спонсорів). Усі кошти, отримані за SMS (60 коп. з кожної SMS із відрахуванням податків), будуть витрачені на призи учасникам конкурсу. Також 10 учасників, які отримають найбільшу кількість голосів, та по 1-му конкурсанту з найбільшою кількістю голосів з кожної області (та м. Київ) отримують дипломи «Народний учитель» від Освітнього порталу «Педагогічна преса» та співорганізаторів конкурсу.

Для реалізації конкурсу потрібно:

  1. Знайти спонсорів, готових взяти участь у нагородженні.
    Гарна новина, спонсори є, цінні призи будуть.
  2. Визначити правила конкурсу. Запрошуємо до обговорення освітянську спільноту.
  3. Забезпечити інформаційну підтримку та контроль за конкурсом. Закликаємо громадські організації та об’єднання долучитись до конкурсу.

Пропозиції  щодо проведення конкурсу.
Коли отримаємо більш як три пропозиції, відкриємо голосування, щоб визначати найкращі. Так поступово, шляхом додавання, стануть доступними до голосування всі пропозиції, що надійдуть.

1) (пані Тетяна) Щоб учителі зробили про себе відеоролики де б висвітлили свої ефективні інновації у викладанні предметів дуже стислі і зрозумілі.

2) (пані Юлія) Якісно організоване онлайн-опитування (будь-яка інша законна форма збору інформації), яка презентує враження від роботи вчителя від учнів, батьків, колег, працівників відділу освіти тощо (враховувати по одному голосу, пропонувати респондентові спеціально розроблений перелік запитань). Таке опитування проводити у відкритій формі, НЕ анонімно. Оцінювання проводити навпіл – фахове (хай добір членів фахового журі здійснить “Педагогічна преса”) та голосування “аматорів”.

3) (пан Павло) Щоб визначити насправді народного вчителя, треба:
1. Відеоурок – 45 хвилин без монтажу, з учнями в класі. І щоб працювали й учні, й учитель.Треба також буде визначитись із темами, щоб не повторювались, на етапі реєстрації заявки на конкурс.

Прошу оцінити приклад відео уроку за 12 бальною шкалою.
Зауваження в коментарях.

Оцінювання прикладу відео уроку за 12 бальною шкалою
12
11
10
9
8
7
6
5
4
3
2
1
Переглянути Результати

 


2. Потрібні тести зі знання предмета, володіння методиками, інноваційними засобами і методами.
3. Може бути таки есе, але зі чітким викладенням\переліком досягнень і планів. Причому, щоб досягнення можна було перевірити, а плани протягом конкурсу втілити.
4. Обов’язково має братись до уваги позакласна робота з дітьми та батьками.Це має показати вчителя не просто як викладача дисципліни, а як педагога.

Усі зауваження та пропозиції просимо писати в коментарях до цієї сторінки.

Напишіть відгук

Ваша пошт@ не публікуватиметься. Обов’язкові поля позначені *

Коментарi

  1. Ольга Володимирівна

    Доброго дня. Народний вчитель, на мою думку, це вчитель від Бога. Це людина, яка віддається повністю дітям. Робить все для того, щоб їм хотілося бігти до школи (навіть учням, яким важко дається навчання).Діти – живі створіння з різними поглядами та вподобаннями. І якщо вчитель у класі на уроці не бачить їх, як він може заглянути в їхню душу, сердечко, яке постійно чекає уваги та тепла.

  2. По відеоролику всі параметри вчителя видно. І нехай голосують всі хто хоче , не тільки свої вчителі із школи чи батьки й діти, а вся Україна. Оцінка за 12 бальною шкалою, як під відео визначить переможця. Ніякого жюрі тут не потрібно. Автоматичний підрахунок голосів. Справжній народний вчитель!

  3. А чому ні хто не хочи додати один з критеріїв, де було б вказано, що вчитель зараз воює за нашу Україну і не може надати відео уроку і тому подібне, але не менше за інших заслуговує це звання, чи ви про таких забули… візьміть за приклад Нагорода “Народний Герой України ” у ФБ інформації є достатньо і ніхто в онлайн не буде голосувати за свого, а будуть за достойного… Там відбувалось голосування в якому приймали участь всі, оберали за фактом вчинків та подвигів (можна і тут щось схоже запровадити )… не забувайте про тих педагогів що зараз на війні (і тих вчителів що більше не повернуться), вони варті вашої уваги… окрім того чому б не придумати якусь нагороду для вчителів які на фронті чи прийшли з фронту (якщо вже є спонсори підкажіть їм ідею)… це може дрібязок, але для них дуже приємний і вони знатимуть, що їх не забули…

  4. На мою думку, матеріали, що повинні бути представлені та враховані під час конкурсу:
    1) портфоліо вчителя;
    2) відео нестандартного уроку;
    3) відео позакласного заходу;
    4) відео батьківських зборів;
    5) тест-опитування З РІЗНИХ ГАЛУЗЕЙ ОСВІТИ;
    6) участь у форумі (створити форум, де б будь-яка людина мала можливість запитати, а вчитель міг дати відповідь, найактивнішим і найкомпетентніших учителів треба було б взяти до уваги при підведенні підсумків конкурсу).
    7) нагороди, грамоти, звання
    8) робота з обдарованими дітьми: участь в конкурсах (різноманітних змаганнях з предмету: міських, обласних, Всеукраїнських, Міжнародних конкурсах, олімпіадах, конкурсах МАН).

    Визначення переможців відбувається шляхом онлайн-голосування.

  5. Дійсно, обрати “народного вчителя”, дуже важко. У онлайн-голосуванні всі будуть голосувати за “свого”, де гарно буде проведена реклама. Можливо, для того щоб визначити справедливо, потрібно зібрати компетентне журі, а вчителі, які хочуть взяти участь у конкурсі, мають подати якесь”есе” на тему своєї діяльності у розмірі до 5 сторінок, де має висвітлена його діяльність у всіх напрямках педагогічної діяльності – І етап. На ІІ етапі коли будуть визначені претенденти на отримання переможця, – завдання – проектна діяльність по напрямку написаного есе. Представлена -презентація та захист. Запрошені всі, вчителі, які брали участь у конкурсі. Нагорода для вчителя – навіть подяка за участь у І етапі, які надіслати всім, хто брав участь. Члени журі – учасники конкурс “Учитель-роек” всеукраїнського етапу.

    1. Ну, по-перше, голосування через смс – анонімне, тож можна проголосувати об’єктивно. А якщо вчитель не подобається, то точно можна уникнути примусу. Я, скажімо, не голосував би так.
      А в есе про себе-найкращого можна накатати що завгодно – хвали мене моя губонька, бо кашку їстимеш.
      І як можна брати до журі учасників “Вчителя року”?! Усі знають, що це формальний конкурс і заангажований!
      Щоб визначити насправді народного вчителя, треба:
      1. Відеоурок – 45 хвилин без монтажу, з учнями в класі. І щоб працювали й учні, й учитель.Треба також буде визначитись із темами, щоб не повторювались, на етапі реєстрації заявки на конкурс.
      2. Потрібні тести зі знання предмета, володіння методиками, інноваційними засобами і методами.
      3. Може бути таки есе, але зі чітким викладенням\переліком досягнень і планів. Причому, щоб досягнення можна було перевірити, а плани протягом конкурсу втілити.
      4. Обов’язково має братись до уваги позакласна робота з дітьми та батьками.Це має показати вчителя не просто як викладача дисципліни, а як педагога.
      І оцінювати треба все-таки через смс. Щоб і батьки, і вчителі, і учні – всі могли взяти участь. Однак потрібна команда експертів, щоб контролювати дотримання умов, чесність голосування, складати тести і т.д.

  6. Оскільки назва конкурсу “Народний учитель” від слова “народний”, то, дійсно. має бути обраний народом. А народ – це і учні, і батьки, і колеги-педагоги не лише однієї школи, а цілої України, також це, як то кажуть, “прості пересічні люди”. І таке голосування – ніколи не буде об’єктивним, бо ми, українці, на жаль, ще не доросли до виставлення об’єктивної оцінки! Я вважаю, що якщо буде обрано розумних членів журі – вчителів-практиків, лауреатів конкурсів чи активних в інтернет-мережі педагогів (а це легко вияснити по областях), а не професорів, вчителів, яких пропонують методисти відділів освіти (які, до речі, насправді самі є спеціалістами!!!), тоді й, так званого, народного голосування не треба! Цей конкурс, перш за все, має бути на добровільних засадах! Творчі педагоги, які бажають позмагатися, можуть пропонувати свої он-лайн уроки чи відеоуроки, чи. навіть, запрошувати членів журі вгості (це ще й би був своєрідний обмін досвідом)!!!

    1. Адміністратор сайту

      Так. Конкурс буде ДОБРОВІЛЬНИЙ. Іншого не може бути.

      Компетентне журі вже обирає “Вчителя року” і ще багато переможців інших конкурсів.
      А в якому конкурсі учні та батьки можуть обрати вчителя, який, на їх думку, заслуговує бути першим?

      1. Я саме про розумних членів журі й писала… А щодо реалізації конкурсу – “ДАЙ БОГ!” Ми – творчі вчителі, і цю Вашу ідею підтримаємо!

  7. Один із етапів конкурсу – якісно організоване онлайн-опитування (будь-яка інша законна форма збору інформації), яка презентує враження від роботи вчителя від учнів, батьків, колег, працівників відділу освіти тощо (враховувати по одному голосу, пропонувати респондентові спеціально розроблений перелік запитань). Таке опитування проводити у відкритій формі, НЕ анонімно. Оцінювання проводити навпіл – фахове (хай добір членів фахового журі здійснить “Педагогічна преса”) та голосування “аматорів”. Цілком прийнятна ідея такого конкурсу, проте … До “Вчитель року” довіра вже зникла… Проблему слід вирішувати на серйозному рівні, бо такі конкурси рано чи пізно перетворюються на профанацію.

  8. Щодо голосування. Візьміть за основу Євробачення. 50% – експертне / професійне / журі, 50% СМС. Адже без фахової оцінки це буде просто ШОУ.

  9. Пропоную, щоб учителі зробили про себе відеоролики де б висвітлили свої ефективні інноваціі у викладанні предметів дуже стислі і зрозумілі.А голосування провести у відкритому доступі з умовою, щоб школа не голосувала за свого вчителя. Тоді буде дійсно вибраний народний учитель. Хто прийме участь – народні вчителі.а ось хто в трійку потрапить – той отримує коронованого вчителя від народу – золота, срібна і бронзова корона з грамотами Міністерства Освіти.Великих коштів для цього не треба. В будь яких конкурсах існують вступні внески. Як вам така ідея?

    1. Адміністратор сайту

      Якщо зможете нам підказати, як не дозволити окремій школі (батькам учнів та учням з різних комп’ютерів) голосувати за свою школу, будемо дуже вдячні.
      Міністерство освіти не буде брати участь в цьому конкурсі, є “Вчитель року”, тож навіщо ще один? Якщо цей конкурс стане успішним та матиме суспільний резонанс, тоді наступного року можна буде запросити до співпраці й міністерство.

      Головна мета цього конкурсу – визначити правила, які влаштують саме вчителів і за якими саме вчителі будуть змагатися.
      І хто, як не учні та батьки зможуть дати справедливу оцінку своєму вчителеві? Адже відеоролик не в змозі висвітлити всіх професійних якостей учителя, бо на камеру можна й зіграти, а учні, батьки й колеги – от хто зможе дати об’єктивну оцінку.
      Проте відеоролик також може бути серед конкурсних завдань.

        1. Адміністратор сайту

          Ідея наша. Мета – створити конкурс за правилами, що влаштують учителів, з можливістю обирати переможця для всіх, а не тільки журі.

  10. Сама по собі ідея заснування конкурсу народний учитель заслуговує уваги, але…Смс в нашій країні буде сфабриковано на раз! Таким чином не можна щось визначати. Можна легко “нагнути” учнів школи надіслати такі смс . І що це обєктивно??? В мене є кіпа пропозицій – критеріїв за якими варто обирати переможців. Якщо цікаво пишіть. Тут писати не буду, бо не розумію з ким спілкуюсь!!

      1. Адміністратор сайту

        Добре. Розкажіть як визначити об’єктивно?
        Ми давно проводимо конкурси. Ми знаємо, як накручують і як намагаються обдурити систему підрахунку голосів.
        Як адміністратор ресурсу скажу, що чесний підрахунок голосів тільки за допомогою СМС – одна СМС з одного номеру.
        А якщо поділити на кількість учнів в навчальному закладі – маємо коефіцієнт, який дасть змогу зрівняти шанси сільських вчителів та міських.

        1. Intel, Самсунг проводять конкурси дуже часто, проводиться конкурс відеороликів різноманітних, і ви ж розумієте, що коли немає що дивитись, або смішно дивитися, тоді смішно й підозріло виглядають підсумки голосування, тоді такий вчитель буде “народним посміховиськом”. Якщо ж будуть голосувати ( я все-таки зупиняюсь на онлайн-голосуванні) відверто, тоді й результати будуть справедливі!

  11. Умови і засади краще обговорювати також спільно сучасними методами. Можу запропонувати фасилітаційну сесію, яка визначить яким йому бути і що ми для цього маємо зробити.

    1. Адміністратор сайту

      Погоджуюсь.
      Бажано проводити на цьому сайті, бо шукати по групах у фейсбук буде проблематично. А так зберемо на одній сторінці всі думки.

      1. Чуприна Наталія

        Фасилітаційна сесія не проводиться на сайті. Це живе громадське обговорення і вибудова спільного бачення всіма сторонами – для чого цей конкурс і кому, бути йому чи не бути і яким?! І інше. Це якщо хочеться, щоб він був “живим”. До розробки цього процесу також підготовка потрібна. Перестрибуючи базове, ми губимо ідею, а тоді за принципом – “хотів як краще, а вийшло, як завжди”. І дивуємось чому так.