31 209773
Батькам майбутніх першокласників: змінився порядок прийому дітей до школи Лютий 9th, 2018 Юлія Осіння

 Після прийняття нового закону “Про освіту”  змінився і порядок прийому дітей до першого класу.  Відтепер ніяких конкурсних відборів. За новим законом, за кожною школою закріплять певну територію, майбутні першокласники, які проживають на території обслуговування школи  матимуть право на першочергове зарахування до неї.

Міністерство освіти і науки нині працює над новими умовами зарахування дітей. Однак деякі положення до закону ще досі не прописані, тому і у батьків, і в педагогів виникає чимало запитань. 

Зараз відомо, що закріплена школа буде одна, а не дві-три найближчі. Також, можливо, спростять зарахування в школу, якщо там вже навчаються старші брат або сестра дитини. Для дітей з особливими потребами буде окрема процедура. Що стосується пільгових категорій, поки складно сказати. Але я сумніваюся, що для них будуть окремі умови зарахування“, – каже співавтор нового закону, аналітик центру CEDOS Ірина Когут. – У початкову не буде відбору, по гімназії поки не визначено, але, ймовірно, теж не буде. По ліцею відбір можливий, але яка процедура – теж не визначено поки. Установи зможуть існувати як об’єднання початкової школи, гімназії та ліцею або в інших конфігураціях, але ліцеї існуватимуть окремо”.

Інформацію про прив’язку шкіл за певними адресами варто очікувати у березні у навчальних закладах та на сайтах  районних управлінь освіти. У квітні і травні будуть приймати документи від дітей за місцем проживання, а після 1 червня – за наявністю вільних місць від інших.

Однією з цілей нового порядку зарахування у початкову школу є рівномірний розподіл навантаження на вчителів і формування класів до 30 дітей.  Ознайомитися з наповнюваністю усіх київських шкіл можна на сайті Освітня карта Києва.

Новий закон передбачає, що протягом 5 років школи змінять статути і стануть відповідати трьом передбаченим типам навчальних закладів – початковій школі, гімназії (5-9 класи) і ліцею (10-12 класи). Також  впроваджуватиметься програма навчання молодшої школи “Нова українська школа”, яка стане обов’язковою для усіх незалежно від спеціалізації і можливо замінить в тому числі експериментальні, такі як “Росток” і “Інтелект України”.

Департамент освіти та науки, молоді та спорту КМДА нещодавно оприлюднив  наказ  „Про організаційні заходи щодо прийому дітей до 1-х класів закладів загальної середньої освіти міста Києва у 2018 році”. 

У документі зазначається, що до 26 січня 2018 року в кожне Управління освіти разом із навчальними закладами мають визначитися, які навчальні заклади будуть відкривати перші класи. Чому це важливий момент, бо, наприклад, заклад має назву „Гімназія” чи „Ліцей”, а такі заклади можуть і не відкривати початкові класи. Тобто рішення про відкриття перших класів – це спільне рішення самого закладу та Управління освіти району.

  • До 20 лютого 2018 року спільно навчальний заклад та Управління освіти визначають скільки перших класів заклад буде відкривати і яку кількість учнів до них набирати, так, щоб не порушувати закон і в класі було б не більше ніж 30 учнів.
  • До 26 лютого 2018 року Управління освіти мають попередньо повідомити навчальним закладам, яка за цими навчальними закладами закріплюється територія обслуговування. Це важливо, адже було багато закладів „нового типу”, за якими мікрорайон (територія обслуговування не закріплювалась).
  • До 22 березня 2018 року навчальні заклади мають отримати розпорядження РДА про те, яка територія обслуговування закріплюється за навчальним закладом.
  • До 26 березня 2018 року навчальні заклади розміщують інформацію про територію обслуговування на свої сайтах та на інформаційних стендах.
  • З 26 березня 2018 року по 22 квітня 2018 року навчальні заклади проводять роз’яснювальну роботу серед мешканців мікрорайону про порядок прийому дітей до 1-х класів. Це важливий етап, бо необхідно усіх майбутніх першокласників виявити, з’ясувати наміри їхніх батьків, попередити їх, щоб не забули вчасно подати документи.
  • З 23 квітня 2018 року по 31 травня 2018 року здійснюється прийом документів дітей та зарахування, які проживають на закріпленій території обслуговування, тобто в мікрорайоні школи.
  • З 01 червня 2018 року по 15 червня 2018 року навчальні заклади здійснюють прийом документів та зарахування дітей на вільні місця, які залишились прийому дітей з мікрорайону.
  • До 01 вересня керівник навчального закладу видає наказ про зарахування.

Багато років  батьків майбутніх першокласників водили своїх дітей на різні підготовки до школи перед вступом, особливо в профільні або спецшколи. Тепер же, за словами Ірини Когут, ця практика буде відходити.

Підготовка до школи, тим більше платна, точно не актуальна. Новий стандарт розрахований на навчання базовим навичкам (читання-письмо-рахунок) вже в школі, – зазначає вона.

Також читайте: Чи готова ваша дитина до школи?

Залишити відповідь

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *

Коментарi

  1. Чи можна зарахувати дитину до першого класу, якщо станом на 1 вересня їй виповнилось 5 років та 10 місяців?

  2. Доброго дня.
    Ми прописані з дитиною у Деснянському районі, проживаємо фактично у Подільському. Подали документи у 203 школу, але вони змогли зарахувати лише тих, хто прописаний, ні одна дитина, яка не прописана не змогла пройти. У них лише два перших класи.
    Нас гарантовано мають прийняти у школі Деснянського району, де ми прописані, але в нас не має змоги возити дитину через все місто щодня в школу.
    Має бути якийсь вихід із ситуації. Адже ми не зобов’язані фактично проживати за адресою прописки. А якщо людина прописана в іншому місті, то і взагалі не матиме змоги дитину в школу віддати?!
    Можливо варто виділити місця у школах і для тих хто фактично проживає у мікрорайоні школи, а не лише для тих, хто прописаний.

  3. Доброго дня.Скажіть будь ласка у школу першочергово зараховують тих хто до неї відноситься,пізніше тих у кого є старші діти які навчаються у цій школі.А на рахунок дітей у якох родичі працюють у даному закладі мова не іде .Я правильно зрозуміла?Як на мене це просто неправельно,чому діти мають вчитися в тій школі яку їй навязують?А думку батьків ніхто не запитує?Моя дитина пройшла всю підготовку в одній школі а в останній день нам сказали що до даної школи ми не відносимось і нас не приймуть.У дитини стрес вже третій день плаче,вночі зривається кричить.Як так можна???Чому зразу не сказати щоб дитина не звикала!Вже всі між собою здружилися і з вчителем і дітками що робити далі?

  4. Якщо у школу ходять старший брат і сестра а меншу директор школи ге хоче приймати що можите мені пісказати

  5. У Радехові Львівської області не відділ освіти не хоче виконувати цей закон, в одній школі класи переповнені, санітарні норми на одного учня не виконуються, а в іншій недобір, хоча є всі умови. Як змусити владу виконувати закон? Загальна кількість дітей є достатньою для відкриття класів у кожній із шкіл.

  6. У нас що, кріпацтво й феодалізм повертають? Щоб вас подавило цією “територіальною прив’язкою”, рехворматори-виродки.

  7. Нарешті, а то школа під носом, понабирають дітей за взятки з інших районів, ,а діти з нашого будинку мають ходити бозна-де, бо місця немає.

    1. Вас по суті приписали до певної школи. Визначили десь у пропитому кабінеті, яку долю обирати дитині, в яку школу йти з яким “ухилом”. В результаті дитя у 4-5 поколінні техніків має йти в школу з гуманітарною спеціалізацією? Якого дідька, що за середньовіччя? І це в місті, а не на селі, де відстані визначають школу.

  8. Бред!!! Даже при СССР такого не было. Я ходила в школу, которую выбрали родители. ВЫБРАЛИ, подчеркиваю, как лучший вариант для их ребенка. В этом году мой сын идет в первый класс. Год мы посещали подготовительную школу, занимались дома. И что? Что ему сейчас делать в первом классе? К тому же, я хотела, чтобы он посещал школу, где есть уроки русского языка, т.к. это его родной язык. Но нет!!! Теперь мы должны пойти в школу, согласно регистрации…Или дать взятку директору выбранной школы, чтобы нашлось свободное место… Какой простор для коррупции!!!

    1. Доброго дня.Вибачте що звертаюсь я також за те щоб батьки самі могли обрати школу для своєї дитини.може створимо петицію ?

  9. Хотелось бы обратить внимание реформаторов на преемственность садика и школы, потому как выпускник садика должен уже уметь делать фонетический анализ слова, а на родительском собрании будущих первоклассников учитель познакомила нас с интереснейшей рекомендацией Министерства, заключающейся в просьбе не учить детей читать и считать. Они должны прийти в школу и все базовые знания приобретать здесь. Так,, может, реформу нужно было с дошкольных заведений начинать? Вы посмотрите задания конкурса “Умники и умницы”, там вообще уровень 3-4 класса!

  10. Звернення
    Прошу звернути Вашу увагу на такі речі в цьому порядку:
    1.Дитина або діти сім’ї можуть проживати не за місцем реєстрації, оренди житла, договору про власність, а в родичів( дідусь, бабуся, опікун іт.д.) тому умова підтвердження права за проживанням є не припустимою та порушує право дитини на освіту.
    Пропоную підтвердження права не вимагати , атже медична довідка закладу МЗО вже підтверджує місце перебування дитини, також свідчення сусідів у письмовій формі.
    2.До розділу ІІ частини 2.
    Надходження заяв від батьків після 31 травня повинні оброблятися на рівних умовах для всіх дітей, а якщо надійшло багато заяв відкривати другу зміну або додаткові класи, якщо всі можливості вичерпані для проживаючих дітей на цій території зараховувати в місці подання заяви та направляти до найближчого вільного закладу. Обробляти такі заяви пропоную до 1 серпня.
    3.Звертаю увагу, що заяву від батьків потрібно приймати в довільній формі з прикладання копії свідоцтва про народження дитини.
    4.Розробити можливість подання заяви через інтернет паралельно з основним проміжком подання заяви.
    5.Заяву від батьків обробляти не більше одного місяця та надавати відповідь у визначеній письмовій формі.
    6.Якщо після вжиття закладом освіти вичерпних заходів залишились діти які повинні бути зараховані за місцем проживання, зараховувати та переводити їх у найближчий вільний заклад до 1 вересня поточного року.
    7.Якщо батьки дитини не можуть особисто подати заяву до школи розробити можливість дистанційної подачі заяви до школи або територіального відділу освіти, атже деякі батьки можуть бути у строковому відряджені закордоном ,на лікуванні або на роботі закордоном через, що дитина втратить право своєчасно піти до школи.

  11. Оце дійсно цікаво. Тобто, десь на лівому березі, в класах буде 50-60 учнів? Чи як? Адже щільність заселення і рівень народжуваності в цих районах значно перевищує кількість місць в школах….

  12. Вважаємо, в першу чергу записувати дітей до першого класу за бажанням батьків і паралельно по мікрорайону. Хіба можна змушувати чекати, коли буде наявність вільних місць?! Цьому є багато причин: вчитель, до якого хочемо записати дитину, старша дитина вже навчається в цьому закладі, накінець, імідж закладу! Що за такі строгі накази! У нас батьків уже паніка, що ми повинні чекати вільного місця до тієї школи, до якої хочемо записати свою дитину. Ми іншого мікрорайону.

  13. Ну чому ж відразу маячня ?
    Все ж добре, міністерка освіти зі своїми неуками заступниками може робити дві справи:
    1. знищувати єдине, що залишилося в Україні, – це освіту, роблячи безглуздими реформами з дітей справжніх деградантів-імбіцилів
    2. роз’їжджати із сектантами-алелуйщиками по США

  14. Наш дом закреплен за самой ужасной школой района, в рейтинге – почти в конце списка, контингент соответствующий. Мы ребенка готовим для поступления в хорошую школу, в лицей, читаем, пишем немного, задачки решаем, английский на уровне, в общем готовы к сильной программе и готовы заниматься, трудиться. Столько труда и что теперь?
    Идти в нашу задрыпаную школу для бандитов, где никому ничего не надо, грязно, воняет, начальная школа уже покуривает? Я сама училась в обычной школе и в гимназии – разница огромная, и в контингенте, и в учителях, и в качестве обучения. Просто два разных мира. Как задолбала эта совдеповская усредниловка! Ну пусть кому не нужна гимназия, не учит своих детей в ней и идет в обычную школу, а кому хочется и ребенок тянет пусть на конкурсе в гимназии поступают, свобода выбора, блин.

  15. Вопросы.
    1. Что делать с детьми, которым будет почти семь? Ведь все, в том числе и психологи детские, кричали в один голос, что дети, которых отдали в 6-ть лет тяжелее адаптируются и что лучше их отдавать в 7-мь лет. Многие специально ждали еще год и не отдавали детей в школу, а еще год ходили в сад.
    2. Дети, которые умеют писать-читать-считать, их возьмут сразу во второй класс? Или они будут деградировать и скучать, теряя интерес к учебе, пока те, кто ничего не умеет будет обучаться?

    Получается год потеряли – дозревали психологически, и ещё год потеряем, будет ждать, когда те, кто не ходил на подготовку или не готовился дома подготовятся ?

    Ещё хочу добавить . Дети наши лишились права выбора учителя, школы. Ведь не во всех школах есть хороший адекватный педсостав, материальная база, стадионы и т.п.
    Таким образом, одни детки будут сидеть в хорошем после ремонта и замены окон классе и учиться у любящих детей и знающих свой предмет учителей, а другие вечно сдавать на шторы и крышу и получать слабые знания. А как на счёт будущего, а именно поступлений в ВУЗы? Ведь уровень знаний будет отличаться и не все детки смогут выдержать эту конкуренцию.

    Чаще всего родители ведут своих детей к конкретному учителю, в школу, которую они считают лучшей для своего ребёнка (математическая , языковая и т.п.). Немаловажными критериями являются контингент, район (безопасность в микрорайоне, где расположена эта школа)… Как теперь быть? Выбора нет….

    Прошу обратить ВНИМАНИЕ РЕФОРМАТОРОВ !!!! на мое предложение ПОКА НЕ ПОЗДНО !!!! и внести изменения в соответствующие решения!!!!!

    Думаю, что среди первых классов необходимо (!!!) сформировать такие классы, куда будут принимать детей, которые умеют писать-читать-считать. Так мы не только сможем поддержать у этих детей желание учиться, но и не потеряем, а наоборот сохраним и усилим уже полученный, подготовленный родителями к школе, Интеллектуальный Ресурс.

    В противном случае с Вашим подходом, гениев Украине не видать. А посредственности и так хватает!!!

  16. Прошу обратить ВНИМАНИЕ РЕФОРМАТОРОВ !!!! на мое предложение ПОКА НЕ ПОЗНО !!!!
    и внести изменения в соответствующие решения!!!!!

    Думаю, что среди первых классов необходимо (!!!) сформировать такие, куда будут принимать детей, которые умеют писать-читать-считать. Так мы не только сможем поддержать у этих детей желание учиться, но и потеряем, а наоборот сохраним и усилим уже полученный, подготовленный родителями к школе, Интеллектуальный Ресурс.

    В противном случае с Вашим подходом, гениев Украине не видать. А посредственности и так хватает!!!

  17. Ещё хочу добавить . Дети наши лишились права выбора учителя, школы. Ведь не во всех школах есть хороший адекватный педсостав, материальная база, стадионы и т.п. Одни будут сидеть в хорошем после ремонта и замены окон классе и учиться у любящих детей и знающих свой предмет учителей, а другие вечно сдавать на шторы и крышу и получать слабые знания. А как на счёт будущего – поступлений в вуз? Ведь уровень знаний будет отличаться и не все детки смогут выдержать эту конкуренцию.
    Ведь чаще всего родители ведут своих детей к конкретному учителю, в школу, которую они считают лучшей для своего ребёнка (математическая , языковая и т.п.). Немаловажными критериями являются контингент, район (безопасность в микрорайоне, где расположена эта школа)… Как теперь быть? Выбора нет….

  18. Вопросы.
    1. Что делать с детьми, которым будет почти семь? Ведь все, в том числе и психологи детские, кричали в один голос, что дети, которых отдали в 6-ть лет тяжелее адаптируются и что лучше их отдавать в 7-мь лет.
    2. Дети, которые умеют писать, читать, считать, их возьмут сразу во второй класс? Или они будут деградировать и скучать, теряя интерес к учебе, пока те, кто ничего не умеет будет обучаться?

    Получается год потеряли – дозревали психологически, и ещё год потеряем, будет ждать, когда те, кто не ходил на подготовку или не готовился дома подготовятся ?

  19. Поділюся досвідом Канади.

    По-перше, діти йдуть до шкоди по територіальним ознакам. Якщо є місце, добираються діти з інших мікрорайонів. В класі не більше 26 учнів. І вчитель має асистента. На обід до школи приходять батьки-волонтери, які допомагають вчителю наглядати, організувати обідню перерву дітям. Якщо в перспективі передбачено сумарно набрати дітей більше ніж 24-26 на вчителя+асистента, то за рік-два відбудовується корпус із класами, добирається пед.персонал. А не за рахунок “доставити парти в класі”.

    По-друге, співбесіда до школи назначається на 1-2 дні, для всіх категорій дітей. На цій зустрічі діти проходять квест від вчителя до вчителя, де в ігровій формі виконують завдання. Оцінювання йде детальне: час виконання завдання, мотиваційно чи ні, з допомогою старших чи самостійно, і т.п., це допоможе в майбутньому згрупувати класи. Діти навіть не розуміють, що то був їхній перший іспит.

    По-третє. Всі вчителі, які мають співпрацювати в поточному році з дітьми, приймають участь на цій зустрічі. Це організовано у актовій чи спортивній залі, у гарному, святковому настрої. Без напруження та стресу для дітей. Увесь пед.колектив проводить оцінювання, що, звісно, мінімізує варіант “домовленності на перед” 😉

  20. мама без права голоса

    и насчет подготовки – если реформа пойдет (а первый шаг ее воплощения выдул из моего сознания любые позитивные надежды), то через год-два в 1 клас придут 6ти летки без всякой подготовки и будут (хотелось бы верить) учиться читать и считать с песенками, играми …. Но дети в 2018 году прийдут в-основном подготовленные!!! С ними тоже будут в бирюльки играть? Ну мой точно, через 2 недели скажет что-то вроде “мам, я в эти ясли больше не пойду, там учительница как маленькая и нас за дурачков держит – скучно мне там!” и самое плохое, что это восприятие школы как скучного места куда ходить не хочется – будет в самом начале пути и может стать ключевым на все 12 лет 🙁 Ужасно это все!!!!! не продумано и жестоко!

    1. Полностью согласна, может существует возможность во второй класс отдать подготовленного ребенка????. Полные семь лет. И интерес к наукам. Есть ли возможность идти во второй кто знает?

  21. мама без права голоса

    бред бредовый!!!! т.е. если повезло – будет ребенок учиться в хорошей школе с ремонтом и отобраными учителями (и ремонтом, кстати, сделаным, возможно, силами родителей, чей младший ребенок уже в эту школу не попадет), а не повезло – будет “учиться” в развалюхе, с бездарными учителями, которые нигде больше не пристроились, дышать жуткой химией которой выкрашен спортзал… и т.д. 🙁 И никому никакого дела – нагрузка распределена равномерно, все повязаны и спеленуты – все норм!

    1. Доброго дня.Вибачте що звертаюсь я також за те щоб батьки самі могли обрати школу для своєї дитини.може створимо петицію ?

  22. Це гарне рішення. Бо по 40 учнів, дуже важко навчатися в таких класах.І вчитель має велике навантаження ,а зарплата ,як сільского вчителя який вчить 7 учнів в класі.

  23. “За новим законом, за кожною школою закріплять певну територію”.
    Може законотворці не знають, що такі території закріплюються щороку і видається щороку розпорядження “Про закріплення території обслуговування…”. Амнезія?

  24. А як же те, що педагогічним працівникам боронь Боже рахувати дітей і бути причетними до обліку дітей і підлітків шкільного віку?

  25. хай живе кріпацтво!!! ти чий холоп будеш? в яку школу підеш? і з іншого боку, при наявних ресурсах школа здатна забезпечити завдання більшій кількості учнів ніж демографічно склалось по району за яким вона закріплена, а в іншій школі буде протилежна ситуація, що робити?