0 2654
На Миколаївщині відбулася Всеукраїнська літня школа вчителів початкових класів Липень 2nd, 2018 Юлія Осіння

Нещодавно на базі відпочинку «Лагуна Бриз» у селі Чорноморка Очаківського району Миколаївської області відбулася Всеукраїнська літня школа вчителів початкових класів «Інтегрована особистісно-орієнтована технологія «Світ, в якому я живу» професора Світлани Якименко. Захід організований і проведений в рамках угоди про співробітництво між Миколаївським обласним інститутом післядипломної педагогічної освіти (кафедра теорії й методики дошкільної та початкової освіти) та Миколаївським національним університетом імені В. О. Сухомлинського (кафедра початкової освіти) з метою ознайомлення учителів початкових класів із результатами дослідно-експериментальної роботи регіонального рівня з теми «Упровадження інтегрованої технології в початковій школі на засадах ідей та положень Нової української школи».

Сокуренко Олена Олексіївна, кандидат педагогічних наук, доцент, завідувач кафедри теорії й методики дошкільної та початкової освіти Миколаївського обласного інституту післядипломної педагогічної освіти, відкрила роботу літньої школи та акцентувала увагу учасників на питанні перспектив розвитку початкової освіти на засадах ідей та положень Концепції «Нова українська школа».

Стойкова Вікторія Володимирівна, кандидат педагогічних наук, заступник директора з науково-педагогічної діяльності Миколаївського обласного інституту післядипломної педагогічної освіти, висвітлила питання метапредметності як феномена освіти нового покоління.

Про сутність, нормативні засади проектування нового освітнього простору початкової школи розповіла Низковська Олена Вікторівна, науковий співробітник відділу засобів навчання та обладнання Державної наукової установи «Інститут модернізації змісту освіти».

Якименко Світлана Іванівна, доктор філософії в галузі освіти, професор, завідувач кафедри початкової освіти Миколаївського національного університету імені В. О. Сухомлинського, наголосила на універсальності педагогічного новаторства та ознайомила учасників літньої школи з авторською інтегрованою особистісно–орієнтованою технологією в закладах освіти. Зі слів Світлани Іванівни: «У дітей досить рано з’являється свій «образ світу», який характеризується цілісністю сприйняття картини світу. Такі складові світогляду, як світосприйняття, світовідчуття, світоспоглядання, світорозуміння, сприяють формуванню цілісності знань дитини про навколишній світ та стають підґрунтям для формування концепції «Я – Людина»».

Представники Миколаївського національного університету імені В. О. Сухомлинського (доцент Дрозд Олена Володимирівна, викладач Іванець Наталія Володимирівна, аспірант Філімонова Тетяна Володимирівна, студенти: Соболь Ольга Андріївна, Наумчук Світлана Вікторівна, Богачук Катерина Олександрівна) провели методичний воркшоп «Створення сучасного освітнього середовища та реалізація програмного забезпечення в умовах упровадження інтегрованої особистісно-орієнтованої технології».

21 червня учасники літньої школи мали нагоду взяти участь у педагогічному апгрейді «Тренди інтегрованого підходу до педагогічної діяльності в процесі реалізації наступності між дошкільною та початковою освітою», який провела Голян Людмила Павлівна, завідувач Миколаївського дошкільного навчального закладу № 139 Миколаївської міської ради.

Учасники літньої школи переконалися, що неперервна освіта – це зв’язок, узгодженість і перспективність усіх компонентів системи: цілей, завдань, змісту, методів, засобів, форм організації, виховання і навчання на кожному етапі освіти для забезпечення наступності у розвитку дитини.

Роботу літньої школи продовжила педагогічна PR-агенція «Інноваційний освітній дизайн інтегрованої особистісно-орієнтованої технології в контексті викликів Нової української школи», Дячук Валентина Іванівна, директор, Мацур Катерина Леонідівна, учитель англійської мови, Семенова Ганна Анатоліївна, учитель фізичної культури Миколаївської загальноосвітньої школи І–ІІІ ступенів № 50 імені Г. Л. Дівіної; Рясна Наталя Валентинівна, учитель початкової школи Миколаївської загальноосвітньої школи І–ІІІ ступенів № 28 Миколаївської міської ради. Організатори PR-агенції ознайомили учасників з принципом, на якому ґрунтується інтегрована особистісно-орієнтована технологія – принцип гуманізації освіти. Учасники мали можливість переконатися, що запропонована технологія сприяє створенню інтегрованого освітнього простору, що окриляє дитину.

22 червня робота літньої школи була представлено майстернями педагогів експериментальних закладів. Модератором цієї діяльності була Сокуренко Олена Олексіївна.

Презентацію майстерень провели Шаюк Наталія Миколаївна, учитель 1 класу Миколаївської  загальноосвітньої школи І–ІІІ ступенів № 57 Миколаївської міської ради; Швець Наталія Олексіївна, учитель 1 класу та Малькова Олена Анатоліївна, учитель 4 класу Миколаївської загальноосвітньої школи І–ІІІ ступенів № 64 Миколаївської міської ради; Вовк Валентина Василівна, учитель 1 класу та Оксеньчук Наталя Валеріївна, заступник директора з навчально-виховної роботи Миколаївської загальноосвітньої школи І–ІІІ ступенів № 50 імені Г. Л. Дівіної Миколаївської міської ради; Федорова Катерина Іванівна, директор, Міцкевич Олена Анатоліївна, заступником директора та Бігунець Алла Анатоліївна, вихователь Миколаївського НВК № 2 «Зоря» Миколаївської міської ради.

Учасники літньої школи (60 осіб) мали можливість отримати нові знання від вчених, практиків, методистів, поділитися досвідом своєї роботи і переконатися, що інтегрована технологія – технологія наступності між дошкільною та початковою освітою, яка сприяє формуванню життєвих компетентностей дитини, які стануть фундаментом для шкільного навчання. Педагоги вчилися використовувати трендові форми та методи роботи інтегрованої технології з дошкільниками, зі здобувачами початкової освіти. Вчитель, який матиме бажання працювати за освітньою програмою «Світ, в якому я живу» повинен: формувати компетентності у дітей, аналізувати та органічно поєднувати знання з різних  галузей та підпорядковувати їх головній темі при цьому інтегрувати світоглядні поняття не тільки в середині змістового модуля, а й забезпечувати взаємопроникнення одного змістового модуля в інший. Такий підхід до організації інтегрованого освітнього процесу в закладах освіти дає можливість стимулювати у вихованців аналітико-синтетичну діяльність, системний підхід до пізнання об’єктів довкілля, що забезпечує цілісне сприйняття світу.

Інформує прес-служба МНУ імені В. О. Сухомлинського

Залишити відповідь

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *