1 59791
Реформа освіти: 20% надбавка за престиж, творча відпустка та поділ дітей на групи Вересень 1st, 2018 Погорєлов Дмитро

Продовження інтерв’ю з міністром освіти Лілією Гриневич,  яке проводили журналісти Української Правди Ірина Андрейців та Яна Дирявська.

Перша частина: Про готовність до початку навчального року, перевірки з райвідділів освіти та різницю обов’язків між МОН та місцевою владою

Друга частина: Про контроль і розподіл шкільних грошей та де взяти школам принтери, мило та туалетний папір

Вчителі питали, коли їм повернуть 20% надбавку за престиж, яку у них нібито забрала місцева влада

Місцева влада має давати різну надбавку за престиж – від 5 до 30% відповідно до постанови уряду.

Є категорії вчителів, тісно задіяних у реформу, і для них ми написали в постанові надбавку, не меншу ніж 20%.

Це вчителі, які працюватимуть зараз за стандартом Нової української школи – які беруть перший клас та пілотують 2-й.

А також вчителі української мови в школах з мовами національних меншин, щоб там діти краще знали українську.

У решті випадків місцева влада визначає сама надбавку в межах цієї вилки за грошима, які в неї є, і своїми можливостями.

 

Коли почне діяти стаття 54 закону “Про освіту”, яка дозволить педагогам брати творчу відпустку на один рік?

Закон “Про освіту” свіжий. Щоб він сповна працював, потрібна велика нормативно-правова база, над якою уряд ще працює.

Міністерство соціальної політики готує постанову, яку має прийняти уряд, на  впровадження цієї норми.

Вчителі тоді зможуть скористатись цією відпусткою, але мають розуміти, що це творча відпустка за їх рахунок, але коли вони повернуться, їм повинні надавати і гарантувати їхнє місце праці на тій же посаді.

Чи можна консультації до ЗНО перенести в режим доданих до предметів годин?

Якщо в один предмет додати, від іншого треба відняти, бо є чітко визначена максимальна кількість годин на тиждень. Для 11 класу – це 36 годин.

Зараз є новий навчальний план для 10-11 класів. Ми акцентуємо, що школи можуть конструювати цей план в інтересах учнів.

Коли педагоги можуть виділяти більшу кількість годин на предмети, цікаві учням, з яких складатимуть ЗНО, і робити цей навчальний план більш адаптованим до потреб своїх учнів.

Учні завершили основні базові знання з усіх предметів у 9 класі, і в 10-11 класі вони можуть приділити більшу увагу окремим предметом.

Учень має знати, які профілі застосовує школа. Якщо його цікавлять іноземні мови, а школа не реалізує цих інтересів, ти повинен знайти іншу школу і подати туди документи. Те саме з природничими предметами.

– А якщо в класі 28 учнів, половині потрібна більше історія, половині – математика, а профіль школи – поглиблене вивчення мов?

– Це складно. Але як правило, школи з поглибленим вивченням іноземних мов мають ще якийсь профіль для 10-11 класів. І в них також всередині є ще профільність. Усе можна владнати. Вони можуть поділити дітей на А і Б класи і подивитися, кому які предмети більше потрібні.

– Грубо кажучи, поділити дітей на класи за інтересами.

– Звичайно.

Триває реформа охорони здоров’я, де гроші “ідуть за пацієнтом”. Чи буде таке в освіті, коли кошти підуть за дитиною?

У Бюджетний кодекс 2019 року відповідно до закону “Про освіту” ми вперше вносимо зміну, що гроші за дитиною йтимуть у приватні навчальні заклади.

Коли дитина йде в приватний навчальний заклад, школа отримує певну мінімальну суму коштів за кожною дитиною.

Ми працюємо зараз з міністерством фінансів над розробкою цього механізму, бо раніше такого не було.

Окремо “гроші за дитиною” виділяються на дітей з особливими освітніми потребами.

Є поділ по групах на іноземні мови, але є вчителі математики, які говорять про велике навантаження на тісну програму, коли вони не встигають попрацювати з усіма дітьми. Чи планує МОН розбивати на групи й природничі дисципліни?

У таких випадках треба звернутися до нових можливостей, тому що більші резерви, ніж поділ дітей на класи, є в нових технологіях.

Естонія наразі має вищі результати, ніж Фінляндія з математики. Там вчителі застосовують нові технології.

Наприклад, створена електронна платформа завдань з математики. Учні між собою змагаються навіть, хто найкраще і більше цих завдань вирішив.

Так пришвидшується і оптимізується час роботи з класом. Вчитель може індивідуалізувати навчання не тому, що у нього в класі 10 учнів, а не 30, а через застосування технологічно інших підходів.

Ми взяли курс на створення національної електронної платформи, сподіваюся, вона з’явиться у 2019 році.

Ірина Андрейців, Яна Дирявська, УП

 

Залишити відповідь

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *

Коментарi

  1. Про який поділ на групи Ви говорите??? У мене в класі сидить 27-28 дітей і маю навчити їх іноземої мови. Так само дурниці про забезпечення закладів миючими засобами, папером і станціями друку. Ви, Ліліє, наче на іншій планеті живете. Ваші заяви не викликають у вчителів, які працюють в звичайних школах, нічого крім роздратування!!!!