0 3055
Чому батьки і вчителі проти того, щоб діти вивчали англійську мову за державними підручниками Вересень 18th, 2018 Юлія Осіння

Не секрет, що чимало українських дітей, навіть дуже здібних, погано володіють іноземною — незважаючи на те, що в школі можуть мати 3 — 4 уроки на тиждень. І одна з причин — навчальні матеріали, якими держава забезпечує учнів.   Незалежні експерти кажуть, що оволодіти, приміром, англійською, користуючись цими підручниками, просто unreal, тобто нереально, пише газета “Експрес“.  

Це розуміють і батьки, і вчителі. Тож у багатьох школах  відразу у вересні батьки купують дітям навчальні матеріали для іноземної мови. Найчастіше — британських видавництв.   Моя подруга Євгенія — мама двох школярок. Хоче, аби діти добре оволоділи іноземною, тому не проти здавати гроші на навчальні матеріали з цього предмета. Щороку витрачає приблизно 300 гривень на книжку, зошит та диск.

“Шкільні підручники написані за застарілою методикою, — каже подруга. — Треба опановувати сучасну мову, нові слова. Оксфордська методика нам підходить, тому купуємо спеціалізовані підручники. Щоправда, вони дорогі. Тож для того, аби здешевити, беремо дітям копії, а не повноколірні видання“.

Ми теж купили комплект на півтора року за 360 гривень, — каже Уляна Ковлига. — Державні підручники просто жахливі! Наша школа вже років 15 вчиться лише за британськими. Усі батьки — “за”.

У нас дуже люблять гроші збирати — зокрема і на вивчення англійської, — каже Світлана Павлюшок, двоє дітей якої навчаються у школі №5 міста Павлограда Дніпропетровської області. — На навчальні матеріали витратили приблизно 450 гривень! Я не проти, аби дитина якісно вивчала іноземну мову, проте фінансово “потягти” двоє школярів — дуже важко“.

Чому ж рекомендовані МОН шкільні підручники припадають пилом? Експерти кажуть, що ці навчальні матеріали — неякісні, і не можуть забезпечити дитині повноцінне опанування мовою.   Утім деякі педагоги знаходять вихід із таких ситуацій без купівлі дороговартісних матеріалів.

Жодного року мої учні не купували британські комплекти,  — запевняє учителька англійської Ірина Василик з Львівщини. — Я переконана, що більшу роль відіграє методика викладання. У мене на заняттях діти постійно слухають аудіозаписи, ми розбираємо тексти пісень їхніх улюблених англомовних виконавців, вони пишуть твори про те, що їм справді подобається.  Така англійська — цікава й легко вивчається“.

При цьому й батьки зауважують: не завжди саме книжка визначає ефективність вивчення мови. Значно більше залежить від бажання учня та компетентності вчителя.

Пригадую, вчителька просто нахабно вимагала купити оксфордські книжки в 9-му класі, — ділиться Христина, колишня школярка. — Батьки купили. На закінчення року — лише 18 вивчених сторінок! Вчителька не могла дати раду підручнику — на одному розвороті ми могли зависнути на 2 — 3 тижні. А робочий зошит — то взагалі окрема історія. Вчителька перевіряла домашнє завдання з книжки з відповідями, бо сама не розуміла що й до чого. Тож 450 гривень — на вітер“.

Висновок простий: українські школярі потребують якіснішого навчального матеріалу для вивчення англійської. Міністерству освіти й науки пора зробити висновки і виправити таку ситуацію.

Олена КОВАЛЬСЬКА

Залишити відповідь

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *