0 678
5 вагомих аргументів, чому не треба робити уроки разом із дитиною Жовтень 15th, 2018 Юлія Осіння

Кожен вечір ви з дитиною годинами просиджуєте за уроками. Ви точно знаєте, що йому задали, разом готуєте презентації та майструєте вироби, коли він вже спить. У батьків завжди знаходяться причини, чому вони допомагають дітям з домашнім завданням. А от психологи вважають інакше і ось 5 вагомих аргументів, чому цього робити не треба, інформує Ukr.Media.

1. Школа – зона відповідальності дитини

Батьки вже давно закінчили школу. Тепер вчаться діти. Школа – це зона їх відповідальності. Навіть якщо мова йде про первоклассників.

Втім, в якому б класі не вчився школяр, початок навчального року – саме час перестати сприймати його як малюка і делегувати йому право самому збирати рюкзак і робити домашнє завдання.

Звичайно, в перший час можливі і двійки, і зауваження. Але рано чи пізно школяр зрозуміє, що вчиться він сам, а не мама чи бабуся.

2. Навчання – не все життя. Бережіть нерви

Скільки сімейних драм відбувається через навчання. А дорослі діти ледь не до старості згадують, як мама або тато просиджували з ними до ночі над математикою…

Але школа – це лише один з етапів у житті. І вона не повинна ставати між батьками і дітьми. Якщо ж всі одинадцять років стояти над дитиною, то йому не прищепити інтерес до знань. Таким чином можна тільки відбити у дітей бажання вчитися і зруйнувати з ними відносини.

3. Ви виховуєте безвідповідального виконавця

Тотальний контроль за домашнім завданням допоможе виростити несамостійну особистість, яка робить все за вказівкою, якою легко маніпулювати. Така дитина буде хорошим виконавцем, але не навчиться приймати рішення і брати на себе відповідальність. У тому числі – і за невивчений урок.

Це дуже важливий виховний момент, коли дитина щось не приготувала, отримала двійку і зробила відповідні висновки. Причому не робити за нього домашнє завдання – не означає повністю усунутися. Можна перевірити виконане, можна і потрібно допомогти розібратися в складному питанні. Далі – нехай він сам.

В іншому випадку дитина ніколи не навчиться вирішувати задачі і писати твори. А двійка – всього лише оцінка, часто суб’єктивна. Все ж важливі не оцінки, а знання. Можна ходити з дитиною в музеї, на виставки, купувати настільні ігри, які покажуть, що будь-яких знань йому бракує і виховають бажання пізнавати нове.

4. Краще в дитинстві навчитися розподіляти час і навантаження

У сучасних дітей часто складаються складні стосунки з часом. Вони його “не відчувають” – адже розклад складено вчителями і батьками. Дорослі ж і стежать, щоб воно виконувалося. У результаті дитина працює над уроками до ночі не тому, що задано забагато, а тому що не вміє правильно розподілити час.

Допомога батьків у цьому разі – ведмежа послуга. Чи готові вони і в інституті писати за свою дитину реферати, курсові, диплом? Адже там теж дуже багато задають.

Щоб дитина навчилася правильно робити уроки, потрібні не наглядаючі батьки, а стіл, стілець і будильник. На домашню роботу з кожного предмета відводиться не більш півгодини. Не встиг – все одно переходить до наступного завдання. Так школяр навчиться розподіляти час.

Якщо ж ця проблема виникає у всього класу, отже, потрібно звернутися до класного керівника і, можливо, навіть до директора, щоб вони переглянули навантаження.

5. Ви заощадите час для себе

Коли дитина самостійно робить уроки, у батьків з’являється маса вільного часу. Напевно вони знайдуть на що витратити пару годин, які раніше проводилися над зошитами.

З часом при правильній організації домашньої роботи звільняться вечора і у школяра. І з’явиться час на прогулянки. А ось розмови на тему “Ти зробив уроки?” залишаться в минулому.

Джерело

Залишити відповідь

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *