0 12271
Телефонні дзвінки, месенджери, соцмережі: що зробити вчителю аби батьки не “діставали” Грудень 18th, 2018 Юлія Осіння

Перша година ночі, я сплю, як раптом починає вібрувати телефон. Я підхоплююсь, в голові лише одна думка: «Мама! Вона старенька, їй стало погано … ». Хапаю телефон і бачу повідомлення: «Паша не поїде на екскурсію». Переполохана та зла, мовчки бреду на кухню, сон як рукою зняло. Через годину я все ж засинаю, але о 6 ранку  нове повідомлення з іншого чату: «Напишіть завдання з алгебри». Спочатку хочеться відповісти грубо, потім розмірковую про виховання цієї мами-сплюхи, виникає бажання написати її батькам, шкода, що немає їх телефонних номерів. Під кінець в голові промайнуло: «А як вижити вчителю в наш час – час мобільного зв’язку, соціальних мереж і месенджерів?».

Робочий день учителя початкової школи починається не о 8:30 ранку, як думають багато хто. Він починається, коли кому-небудь з батьків прийде в голову написати в месенджер повідомлення: «Макар (Ваня, Ліза) сьогодні в школу не прийде». Хтось напише о 7:30 ранку, а хтось о 6:00. Далі стандартно протягом дня: «Чи дійшов Андрій до школи?», «Нагадайте Олені про шахи», «Відпустіть Женю об 11:45». І щоразу  учитель зобов’язаний відповісти.

Кожному вчителю знайома ситуація, коли батьки телефонують йому або пишуть повідомлення у вечірній або навіть нічний час, щоб дізнатися про завдання, оцінки та розклад.  За часів стаціонарних телефонів було не прийнято телефонувати пізніше 21:00. Звідки зараз взялася ця безцеремонність? Може, варто ввести в школах етику спілкування в соціумі, зокрема в соціальних мережах і месенджерах?

Отже, що стосується спілкування вчителів та батьків в месенджерах, важливо встановлювати жорсткі правила, які не можна порушувати обом сторонам. Повинні бути обумовлені часові межі, коли можна писати вчителю. Головне, щоб сам учитель їх дотримувався. Варто один раз відповісти в позаурочний час, як відразу буде реакція батьків у вигляді нескінченних повідомлень.Тому, на перших же батьківських зборах, коли ви знайомитеся з родичами своїх учнів, ознайомте їх із правилами комунікації з вами у разі виникнення питань. Наприклад: не турбувати після 20:00, у вихідні дні та свята (виключення можуть скласти випадки, коли життю або безпеці дитини щось загрожує); не турбувати, якщо відповідь на питання можна отримати від інших батьків, учнів або в інтернеті тощо.

Нині сучасний учитель, який не вміє вимикати повідомлення або звук на своєму смартфоні –  дивна людина. Батьки, які пишуть в месенджер в нічний час, абсолютно впевнені, що ніяких проблем не створюють і що їх повідомлення будуть прочитані вранці, коли вчитель прокинеться в належний час.

Далі, бажано створити сховище даних. Це може здатися трудомістким процесом, але насправді складно буде тільки на початковому етапі. Створіть наприклад, Гугл-диск або закрите співтовариство в соцмережі, куди ви будете щодня викладати оголошення для батьків, розклад, домашні завдання, повідомлення про майбутні заходи, контрольні та поїздки, а також публікувати корисні посилання в мережі Інтернет. Там же можна зберігати тематичні плани, електронні підручники, журнал оцінок тощо. Через пару тижнів поповнення сховища буде займати у вас кілька хвилин на день. Зате користі принесе чимало – уже ніхто не зможе сказати, що не знав завдання або не чув, що змінився розклад. Головне – надати доступ до сховища всім батькам, а якщо це старшокласники, то й учням. До того ж ,  з шостого-сьомого класів залучати до поповнення сховища можна самих школярів. Наприклад, вони можуть впоратися з оновленням розкладу і внесенням інформації про домашні завдання.

І спіть спокіно, але не забудьте вимкнути звук на телефоні, бо раптом для когось правила неписані;)

 

 

 

Залишити відповідь

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *