0 3372
 Відкритий лист департаменту освіти і науки КМДА до генерального директора «1+1» Березень 29th, 2019 Юлія Осіння

 

Шановний Олександре Владиславовичу!

Високо цінуючи Ваші неодноразові заяви, що робота служб інформації в «1+1медіа» будується виключно на принципах редакційної свободи і неупередженості, Департамент освіти і науки міста Києва вважає своїм професійним і моральним обов’язком надати коментар сюжету програми «Гроші» від 25.03.2019 щодо конкурсу на заміщення вакантних посад керівників закладів освіти  столиці.

Отже, про неупередженість… і професійність.

Далекі від думки, що наш коментар зацікавить Вас по суті, що Ви хоча б намагатиметесь розібратись у  проблематиці «розгрошеної» теми. Ми сподіваємось, що журналісти, які надалі працюватимуть з освітніми темами, ознайомляться з нашим роз’ясненням і творитимуть сюжети в рамках компетентності та відповідальності. Вибачте за риторику, але вчителі завжди залишаються вчителями.

То ж, про конкурс на заміщення вакантних посад директорів закладів освіти м. Києва.

Питання програми «Гроші» до директора Департаменту освіти і науки Фіданян О.Г. щодо неправомірності призначення директорів шкіл Деснянського району м. Києва №№ 300 та 306 відверто дивувало, оскільки будь-якого рішення нею не прийнято до цього часу, та, що можна шквально розгромити те, чого не існує в об’єктивній реальності – високий журналістський пілотаж. Так «неупереджено» спішили довести глядачу «катастрофу», що навіть не усвідомили, що нівелюють демократичну складову конкурсу, а саме,  результати роботи конкурсної комісії, тобто колегіальне рішення.

Конкурс на заміщення посад директорів  здійснюється відповідно до Порядку проведення конкурсного відбору керівників дошкільних та загальноосвітніх навчальних закладів комунальної власності територіальної громади міста Києва, затвердженого рішенням Київської міської ради від 20.06.2017 № 438/2660 (далі – Порядок).

Варто зазначити, що формування складу конкурсної комісії здійснюється відповідно до пункту 7 Порядку, до складу якої включаються:

• представник Київської міської ради, обраний на підставі рішення профільної постійної комісії Київської міської ради, до функціональної спрямованості якої належать питання діяльності закладів освіти і науки;

• представники педагогічного колективу навчального закладу;

• представники громадського об’єднання батьків учнів (вихованців) навчального закладу;

• представники громадських об’єднань керівників навчальних закладів міста Києва;

• представники районних в місті Києві державних адміністрацій.

Зауважимо, що ні директор Департаменту освіти і науки, ні інші чиновники  не є членами конкурсної комісії з правом голосу. Однак, це не завадило авторам сюжету доречно «викрити злочинний зговір», що четвертим голосом, який було віддано за кандидата Кучер А.В., був голос секретаря конкурсної комісії. Секретарем комісії є працівник Департаменту освіти і науки з правом дорадчого голосу.

До участі у роботі конкурсної комісії з правом дорадчого голосу можуть бути залучені працівники Департаменту, науково-педагогічні працівники вищих навчальних закладів, які здійснюють підготовку науково-педагогічних кадрів, представники громадських об’єднань, що проводять свою діяльність у сфері освіти, експерти у сфері дошкільної та загальної середньої освіти, психологи.

Персональний склад конкурсної комісії затверджується наказом директора Департаменту та складається не менше, ніж з 11 осіб.
Конкурсна комісія працює на громадських засадах.

«Злочинний пазлик» автор сюжету уклав у загальну картину, підкресливши погодження кандидатів на посади директорів начальником Деснянського управління освіти Постолюк Т.К. Наголошуємо, начальники управлінь освіти районних в місті Києві державних адміністрацій не погоджують кандидатури на заміщення вакантних посад керівників закладів освіти. Просто правом таким не наділені.

Голова відповідної районної в місті Києві державної адміністрації протягом п’яти днів надає зауваження або пропозиції щодо кандидатури на заміщення вакантної посади за результатами конкурсу.

Київська міська рада протягом 15 календарних днів з дня одержання результатів конкурсного відбору на заміщення вакантної посади керівника навчального закладу надає свої зауваження або пропозиції щодо обраної конкурсною комісією кандидатури на заміщення вакантної посади шляхом прийняття висновку профільною постійною комісією Київської міської ради, до функціональної спрямованості якої належать питання діяльності закладів освіти і науки.

Конкурсний відбір проводиться поетапно:

• подання претендентом документів, що підтверджують відповідність кваліфікаційним вимогам;

• подання претендентом мотиваційного листа і перспективного плану розвитку навчального закладу та проведення ним відкритої публічної презентації;

• вивчення конкурсною комісією поданих претендентами документів, мотиваційного листа і перспективного плану розвитку навчального закладу;

• тестування на визначення конкурсною комісією психологічної готовності претендента до роботи на посаді керівника навчального закладу;

• публічний захист перспективного плану розвитку навчального закладу;

• визначення конкурсною комісією переможця конкурсного відбору;

• оприлюднення результатів конкурсного відбору.

Відповідно до пункту 10 зазначеного Порядку, конкурсна комісія оцінює подані претендентами документи, результати тестування та публічний захист перспективного плану розвитку навчального закладу.

Звертаємо увагу на те, що, аналізуючи результати конкурсу на посаду директора закладу загальної середньої освіти № 300 Алли Кучер, журналісти програми «Гроші» побудували усю інтригу на оцінюванні останнього етапу, ігноруючи результати попередніх. За результатами публічного захисту перспективного плану розвитку школи, кандидат Кучер А.В. отримала 4 бали. Проте, загальна кількість балів за усі етапи у зазначеного кандидата є найвищою. Сподіваємось, що у авторів сюжету є відповідь на питання: для чого проводити кілька етапів конкурсу, якщо оцінювати кандидата за  результатами одного?

Важливим є те, що директор Департаменту освіти і науки не визначає переможців конкурсного відбору. Цілком очевидно, що конкурсна комісія переможцем визначає того, хто набрав найбільшу кількість балів.

Кандидати Кучер А.В., переможець конкурсного відбору на  заміщення вакантної посади директора школи І-ІІІ ступенів № 300, та Нелін Є.В., переможець конкурсного відбору на  заміщення вакантної посади директора школи І-ІІІ ступенів № 306, не погоджені постійною комісією з питань освіти, науки, сім’ї, молоді та спорту Київської міської ради, не підтримані головою Деснянської районної в місті Києві державної адміністрації.

Відповідно, Департаментом освіти і науки 25.03.2019 направлено лист голові конкурсної комісії з проханням розглянути на засіданні конкурсної комісії та підтвердити або переглянути раніше прийняте рішення щодо результатів конкурсного відбору та надати кандидатури інших претендентів.

Ми діяли і будемо діяти в рамках виписаних законом правил, адже саме Київ чотири роки тому став першим містом в Україні, де впровадили відкритий конкурсний відбір на заміщення вакантних посад керівників шкіл і садочків. Це був крок  до прозорості, відкритості та широкого залучення громадськості до відбору ефективних менеджерів освітніх закладів столиці, де усі кандидати публічно презентують своє бачення розвитку навчального закладу із трансляцією онлайн.

Місто Київ в рамках впровадження освітньої реформи Нова Українська Школа у 2018 році до виділених із державного бюджету 69,6 млн грн додало 156 млн грн тільки для першачків та їхніх вчителів на дидактичні матеріали, меблі-трансформери, комп’ютерне та мультимедійне обладнання.

Впродовж  2018-2019 навчального року «1+1 медіа» був і залишається нашим справжнім партнером по висвітленню темпів та якості освітньої реформи. Голубий вогник саме Вашого телеканалу доносив до глядача справжнє захоплення успіхами реформи та проблемами, які необхідно долати на цьому непростому шляху. Аж  раптом програма «Гроші», вирішивши «замахнутись на Шекспіра», відкрила усім очі на «катастрофу, яку потягнула за собою реформа освіти».

Департамент освіти і науки завжди був, є і буде відкритим для засобів масової інформації та громадського моніторингу. Ми готові до конструктивного діалогу, критики та аналізу помилок. Але сфальсифіковані викриття нам, відверто кажучи, не подобаються тільки тому, що ми не можемо дозволити втягувати територію дитинства у «замовлення» непорядних дорослих. Адже кожен із нас сьогодні і завтра відправляє наших дітей до наших вчителів, розраховуючи на довіру один до одного.  То ж у цій темі правда мусить бути категорією абсолютною.

Розраховуємо  на розуміння і серйозний аналіз.

Залишити відповідь

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *