0 451
Користь комп’ютерних ігор у навчанні Червень 26th, 2019 Шадчинев Андрей

Тема комп’ютерних ігор в освіті вже досить тривалий час викликає чимало суперечок, але й набирає чималу популярність. А суперечки в тому,  що: є шкода для зору і велика кількість жорстокості і насильства в сюжетах ігор. Давайте розглянемо цю тему  більш детально.  

Тип ігор для освіти 

Дослідник Нікола Уіттон, грунтуючись на тому, з яким мотивом вони були розроблені, ділить ігри на типи:
1. Розважальні, змінені для навчання (Приклад. MineCraftEDU);
2. Спеціальні освітні, від великих розробників;
3. Ігри, які створюють самі викладачі та учні.

Бюджети освітніх ігор, в порівнянні з комерційними, просто мізерні. І це досить сильно позначається на їхньому зовнішньому вигляді. Розважальні ігри конкурують за увагу геймера, що стимулює розвиток індустрії, а ось навчальні – найчастіше поширюються лише у  школах.

Комерційні ігри, як правило, досить складні. Що стосується освітніх, то вони, навпаки, повинні бути простими, аби їх зовнішня форма, сюжет, додаткова інформація не відволікали від навчального матеріалу.

Як обрати правильну гру? 

Практично ідеальним варіантом, на думку експертів, є ті ігри, які учні створюють самостійно. Справа в тому, що для того, щоб придумати щось подібне, потрібно детально вивчити тему. Педагог в такому випадку направляє школярів до джерел необхідної інформації і запобігає появі помилок. Але сама ідея і весь процес гри – повністю дитяче творіння. Досліджуваний матеріал, таким чином, запам’ятається набагато краще.

Які ж жанри ігор найбільш підходять для освітніх цілей? Джон Коллік розповідає, що старшокласникам подобаються  стратегічні ігри в реальному часі. Наприклад  стратегія «Europa Universalis» досить вдала платформа для вивчення історії та географії.

Ще одним цікавим варіантом для школярів старшого віку є та освітня гра, в якій потрібно розподілити обмежені ресурси. Скажімо, симулятор космічного корабля «FTL: Faster Than Light». Ну і, звичайно ж, не зменшують популярності різні MMORPG, які виконують завдання щодо соціалізації.

Комп’ютерні ігри та емоційний інтелект 

Унікальна властивість розрізняти і розуміти безліч емоцій і почуттів, використовуючи цю інформацію в своїх цілях, має назву «емоційний інтелект»
.
Емоційний стан людини дуже впливає на те, які дії він здійснює. В іграх же опрацьовуються різні варіації для випадків, коли гравець може випробувати складні емоції. Деякі дослідники в даному контексті виділяють такий ключовий їх компонент, як «тигельні переживання». Це різноманітні стресові ситуації, переживши які людина особистісно зростає. Завдяки іграм можна пережити важливі моменти і неприємні обставини.

Існують і інші варіанти, коли вони стають для учнів прекрасною ілюстрацією моральних дилем, які є в реальному світі. Йдеться про такі ситуації, коли постає вибір між тим, що людина зобов’язана зробити і тим, щоб порушити правила на благо. Класичною грою, заснованої на проблемах і виборі, можна назвати «Dragon Age: Origins»

Комп’ютерні ігри і теорія педагогіки

Звичайно ж, комп’ютерні ігри не можна назвати справжньою педагогікою. Але навіть в найпопулярніших в світі комерційних іграх можна знайти щось спільне з теоріями навчання. Цю тему досліджувала корпорація Schoolnet, яка сприяє розвитку сучасних розробок для освіти. Представники цієї організації зіставляють комп’ютерні ігри з навчальним циклом по Колбу. Коли гравець не може пройти те чи інше випробування, він замислюється про причини невдачі, далі планує послідовність дій, які потрібно зробити для виграшу. В результаті геймер самостійно оцінює правильність зробленого вибору або хибність своїх припущень.

Щось подібне спостерігається і при розподілі гри на складні і прості рівні. Спочатку гра передбачає виконання найпростіших завдань з використанням додаткової інформації. Пізніше, коли гравець вже повністю ознайомлений з правилами, йому пропонується стати більш самостійним і кмітливим для успішного проходження рівнів складніше. Таким чином, комп’ютерні ігри мотивують людини взяти на себе відповідальність за самонавчання.у навчальному процесі саме комп’ютерних ігор.

Гра у навчальному процесі  важлива  в спілкуванні учнів з різними девайсами. Переваги комп’ютерної гри пов’язують зазвичай з підвищенням мотивації, стимулювання ініціативи і творчого мислення, залученням у навчальну діяльність практично всіх учнів, придбанням ними досвіду співпраці і системних уявлень, «структуруванням знань», які можуть застосовуватися в різних областях, їх об’єднанням в складну і збалансовану картину світу.

Потенціал комп’ютерних ігор у сфері освіти — широко обговорюване питання не тільки в нас, але й у країнах — членах Євросоюзу. На сьогодні дійсний освітній потенціал комп’ютерних ігор, особливо в сфері мотивації й стимулювання пізнавальної активності, залишається нереалізованим.

Джерело

Залишити відповідь

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *