0 4801
Впровадження НУШ – один із найбільших викликів, і нам цікавий досвід Великобританії, – Ганна Новосад на зустрічі з Тоні Блером Вересень 16th, 2019 Юлія Осіння

Імплементація освітніх реформ, які впроваджуються у великих масштабах, – це дуже складне завдання, яке потребує чітко налагодженого технологічного процесу та підходів. Ключову роль у реформі відіграють агенти змін, які є носіями реформи, особливо  вчителі. Про це йшлося під час зустрічі Міністра освіти і науки України Ганни Новосад з прем’єр-міністром Великобританії 1997-2007 років, виконавчим директором Institute for Global Change Тоні Блером 14 вересня 2019 року.

“Ми вже розпочали реформу “Нова українська школа” на початковій ланці, однак зараз відчуваємо запит суспільства на пришвидшення реформи. Великим викликом є впровадження нових програм та стандартів на рівні базової та старшої школи – це більше вчителів, більше класів, більше інвестицій. Ми зацікавлені у кращих практиках, а також у досвіді, який можуть запропонувати нам ті країни, які вже пройшли шлях реформи освіти. Британія – одна з таких країн, саме за вашого лідерства ця реформа відбувалась, і нам надзвичайно цікавий цей досвід”, – відзначила Ганна Новосад.

Тоні Блер відповів, що цікавиться освітніми змінами, які зараз відбуваються в Україні.

“Тема освіти для мене надзвичайно важлива і близька. І я б хотів, щоб наш досвід був корисним для інших”, – додав прем’єр-міністр Великобританії 1997-2007 років.

Він наголосив, що реформа – будь яка, не тільки освітня – “це технологічний процес, який потребує дуже чіткого набору підходів, якими вона впроваджується. Для цього команда, яка проєктує реформу, має мати чітке бачення шляху, яким потрібно пройти для досягнення результату”.

Серед основних напрямів роботи при впровадженні змін в освіті Тоні Блер назвав роботу з підвищення кваліфікації вчителів, покращення їхніх лідерських якостей, автономію закладів.

Згадали також співпрацю України з The Tony Blair Institute for Global Change, зокрема у межах проєкту “Generation Global”. Так, команда цього проєкту вже впродовж 7 років працює в Україні, однак лише протягом останнього року розпочала співпрацю з МОН.

На сьогодні проєкт вже залучив понад 130 шкіл у найбільших містах України – у Харкові, Сумах, Полтаві, Дніпрі, Херсоні, Одесі, Черкасах, Львові. Загалом охоплено близько 13 000 школярів та 746 вчителів.

Основний напрям проєкту – робота за існуючими системами для розвитку навичок викладачів та прищеплення критичного мислення та діалогу в учнів.

“Ми знаходимось у контакті з вашою координаторкою в Україні Джо Малон. Цілі проєкту відповідають цілям та цінностям нашої реформи – навчанню не лише знанням, а розвитку компетентностей, потрібних людині у ХХІ столітті. Ми сподіваємось на плідну подальшу співпрацю”, – зазначила Ганна Новосад.

Залишити відповідь

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *