0 8414
МОН має п’ять основних пріоритетів на 5 років: програма Уряду Жовтень 1st, 2019 Юлія Осіння

Програма діяльності Уряду передбачає п’ять чітких цілей для Міністерства освіти і науки, які відомство має виконати за наступні п’ять років. Успіх мірятимуть за конкретними індикаторами (KPI) , які також передбачені програмою. Відповідний документ представив Прем’єр-міністр Олексій Гончарук 30 вересня, на брифінгу в КМУ.

Сам документ був затверджений на засіданні Уряду 29 вересня 2019 року.

“Цей документ встановлює 5 основних пріоритетів, на які ми мусимо орієнтуватись під час подальшої роботи. Дуже важливо, що це не абстрактні цілі, а конкретні вимоги з індикаторами, за якими мірятимуть успіх політик. Так само, як швидкість поступу учня залежить від чіткості поставлених освітніх цілей, так і успіх урядування залежить від того, наскільки вимірюваними можуть бути ваші результати. Я переконана, що такий підхід значно підвищить продуктивність нашої роботи”,  —  відзначила Міністр освіти і науки України Ганна Новосад.

Так, План передбачає такі 5 цілей та індикаторів до них для МОН.

Ціль 1. Кожна дитина має доступ до якісної дошкільної освіти

Показники ефективності:

  • Зростання щорічного показника охоплення дітей дошкільною освітою 3-5 років у міській та сільській місцевостях щорічно;
  • Зростання частки 5-6 (7)-річних дітей, які здобувають дошкільну освіту в закладі дошкільної освіти;
  • Оцінка якості дошкільної освіти за шкалами дослідження ECERS (Early Childhood Environment Rating Scale).

Ціль 2. Випускники школи є самодостатніми, творчими та креативними особистостями, які мають ґрунтовні знання та володіють компетентностями, що потрібні у сучасному світі

Показники ефективності:

  • Місце України у міжнародному дослідженні якості освіти PISA. Покращення результатів з читацької, математичної, природничо-наукової грамотності;
  • Зменшення різниці у навчальних досягненнях випускників шкіл у сільській та міській місцевостях за рахунок підвищення якості навчання у сільській місцевості;
  • Рівень вмотивованості учнів у навчанні.

Ціль 3. Випускники шкіл мають широкий вибір закладів для здобуття якісної професійної освіти з подальшим працевлаштуванням

Показники ефективності:

  • Зростання відсотку випускників шкіл, що обирають професійну (професійну-технічну та фахову передвищу) освіту після школи, щонайменше до 45%;
  • Зростання відсотку випускників закладів професійної (професійно-технічної та фахової передвищої) освіти, працевлаштованих в Україні через 6 місяців та 1 рік після закінчення навчання, зокрема за професією (спеціальністю).

Ціль 4. Випускники закладів вищої освіти є конкурентоспроможними фахівцями на ринку праці

Показники ефективності:

  • Відсоток випускників закладів вищої освіти, зайнятих на позиціях чи у сферах, що вимагають вищої освіти;
  • Величина різниці між оплатою праці осіб з вищою освітою різних рівнів та осіб, які не мають вищої освіти;
  • За результатами національних опитувань роботодавців щонайменше 25% респондентів повністю або переважно позитивно оцінюють якість вищої освіти в Україні.

Ціль 5. Українські вчені мають належні умови для досліджень та інтегровані у світовий науковий простір

Показники ефективності:

  • Кількість публікацій та кількість цитувань українських вчених у журналах, які індексуються провідними міжнародними наукометричними базами даних;
  • Зростання частки грантового фінансування в загальному обсязі фінансування наукових досліджень та розробок;
  • Зростання питомої ваги видатків на фінансування наукових проектів, грантових та стипендіальних програм для молодих вчених у загальному обсязі видатків державного бюджету на науку.

Передбачається, що найближчим часом Міністерство розробить чіткий план заходів, де покроково буде розписано, як саме МОН досягатиме поставлених цілей.

Залишити відповідь

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *