0 419
Як школи Великобританії виходитимуть із карантину Травень 27th, 2020 Педагогічна Преса

З 1 червня Велика Британія відкриє дитячі садки, школи та коледжі. Це станеться за умови, що швидкість зараження зменшуватиметься, а стратегія відновлення працюватиме ефективно. Про це йдеться в документі на сайті Департаменту освіти Великої Британії.

Утім, до школи підуть не всі. Уряд планує поступово збільшувати кількість дітей, керуючись порадами науковців. Зі свого боку, навчальні заклади мають обмежити контакти між різними групами дітей. Так, у класі має бути менше дітей, а в школі – більше персоналу. До того ж, навчальні заклади мусять проводити додаткові захисні заходи: постійно дезінфікувати приміщення й заохочувати дітей мити руки. Докладно про план відкриття читайте в статті “Нової української школи”.

ЩО ПЕРЕДУВАЛО

Днями Британський уряд опублікував аналіз досліджень з усього світу про COVID-19, на який спирався, ухвалюючи рішення. Його зробила урядова наукова дорадча група Sage. Дослідження будуть оновлюватись, адже група науковців й далі працює, і це важливо для формування політики, зокрема й освітньої. “Нова українська школа” прочитала дослідження британців, й ось, що зараз відомо:

  • З 16 749 пацієнтів в Англії, Шотландії і Вельсі лише 239 (2%) – до 18 років, і лише 139 пацієнтів (1,1%) – молодші 5 років.
  • Важке протікання COVID-19 було лише в 1,4% довісімнадцятирічних і в 0,8% доп’ятирічних пацієнтів, які потрапили в лікарні.
  • Повідомлень про спалахи COVID-19 у школах чи яслах немає.
  • Є невизначеність щодо ризику передачі COVID-19 дітьми. Широко повідомляється, що діти можуть заразитися від дорослих через побут або туризм, але багато пишуть і про те, що діти менш схильні заразится і поширювати вірус. Наукова група наводить дослідження, ось деякі з них:

– Дослідження в Ухані й Шанхаї показують, що діти менш сприятливі до зараження коронавірусом. Проте мінус цього дослідження в тому, що воно зосереджене на конкретній групі дітей, а не на всьому населенні. Тож, ризик передавання інфекції дітьми лишається, адже доказова база про це недостатня. Також є ризик, що через легке протікання хвороби в дітей не формуються достатня кількість антитіл і як наслідок – менше шансів на формування імунітету. Але цей аспект потрібно ще вивчати саме в контексті COVID-19.

– У школах Нового Південного Уельсу (NSW, Австралія; 8 мільйонів населення) з березня до середини квітня 2020 року виявлено 18 випадків захворювання (9 учнів, 9 працівників) із 15 шкіл (старших і початкових). Усього 735 учнів та 128 працівників були визначені як тісні контакти до тих, хто захворіли. У початкових школах у 6 випадках із хворими контактували 168 людей і лише одна (дитина) мала підозру на захворювання. У старших школах 12 хворих мали 695 контактів і ніхто не заразився. 75 контактних осіб зі старших шкіл пройшли обстеження за місяць після контакту, лише 1 учень (жоден із персоналу) мав антитіла, що свідчить про інфекцію.

Серед рогалин дослідження: невелика кількість випадків (лише 18), відвідуваність школи була низькою через заклик залишатися вдома (з 23 березня), незрозуміло, чи простежували контактування в родинах.

– Інше дослідження, французьке, показало, що чим менші діти, тим менше вони сприятливі до зараження, тож 16–17-річні підлітки показують трохи нижчу, ніж у дорослих, але доволі високу сприятливість.

  • Sage робить висновок, що ризик заразитися для дітей у школі не більший, аніж в іншому середовищі.
  • У Британії немає жодних доказів, що дитина заразила когось із сім’ї. Зазвичай батьки заражають дітей, а не навпаки – адже в сім’ях найчастіше хворіють дорослі (ідеться саме про виявлену хворобу через тестування, а не прояв симптомів).
  • Закриття шкіл вплине на поширення коронавірусу, але значно менше, ніж для грипу. Якби це був грип, то закриття шкіл на 6–12 тижнів могло б зменшити захворюваність на 7,5–25%. Найкраща оцінка для коронавірусу – зниження захворюваності на 10–20%. Щоби зберегти помітний ефект, школи потрібно закривати на кілька місяців.
  • Дозвіл школам залишатися відкритими для малої кількості учнів матиме такі ж результати, як закриття шкіл для всіх. Дозвіл складати іспити в закритих школах матиме незначний вплив на поширення інфекції серед населення.
  • Достатніх доказів про користь від закриття шкіл немає. 2009 року літні канікули лише розкололи пандемію грипу на дві хвилі. Проте незрозуміло, чи це можна застосовувати до коронавірусу. Якісний аналіз ускладнює також те, що зараз понад 100 країн запровадили закриття шкіл у відповідь на COVID-19, але є різниця у швидкості та масштабі закриттів (тривалість, а також повне/часткове закриття). Окрім того, закриття шкіл здійснювали паралельно з іншими карантинними заходами, тож прослідкувати ефект саме від закриття шкіл складно.
  • Діти зі складними життєвими обставинами і/або з інвалідністю найбільше втратять від переривання навчання. Ідеться як про навчальну частину, так і емоційну підтримку, яку ці діти могли мати в школі. Також карантин може посилити нерівність між дітьми.
  • Для дітей з уразливих груп карантин може збільшити ризик для добробуту (наприклад, посилення домашнього насильства через загальний стрес, фінансові проблеми в сім’ї тощо).
  • Майже 7 з 10 (67%) респондентів нещодавного опитування зазначили, що закриття школи вплинуло на психічне здоров’я дитини й майже 3 з 10 (26%) – фізичне здоров’я.
  • Звісно, багато досліджень, які вивчали британці, стосуються не напряму пандемії коронавірусу, а інших моментів, коли діти не ходили в школу (канікули також) або опинялися в ізоляції. Зокрема, орієнтовно 30% дітей, які були ізольованими або перебувають на карантині, відповідали клінічним критеріям посттравматичного стресового розладу. Але ці результати в контексті коронавірусу потрібно трактувати обережно.
  • Дослідники роблять висновок, що час – важливий: чим довше триватиме карантин, тим глибшими будуть труднощі й тим більшими будуть кошти, щоби подолати наслідки.
  • Водночас, дослідники говорять, що здійснити соціальне дистанціювання в школах – важко. Особливо в початкових.
  • Наукова група робить висновок, що вчителі не більше піддаються ризику захворіти, аніж представники інших професій.

Sage вивчив сім сценаріїв відкриття шкіл із зазначенням ризику, вони були презентовані політикам.

Переклад (знизу): усі середні школи; по половині класу в першій і другій частині дня; усі початкові школи; половина класу одного тижня, половина – іншого; до літа діти перехідних класів; ранній вік; більш уразлив діти/діти важливих працівників (наприклад, медиків) Джерело графіка: Sarg

 

Зрештою, обрано комбінований варіант.

ДІТИ ЯКОГО ВІКУ ПОВЕРТАЮТЬСЯ ДО НАВЧАННЯ

  • Усі вихованці закладів дошкільного віку, включно з яслами.
  • Учні початкових шкіл 1 і 6 класів. Це – діти 5–6 і 10–11 років відповідно.
  • Учні середньої школи та коледжів 10 і 12 класів (це випускні класи: кінець першого етапу і другого етапів середньої освіти відповідно, – ред.). Це – діти 14–15 і 16–17 років, відповідно.
  • Учні пріоритетних категорій: так звані вразливі діти та діти медичних працівників. Вони мали змогу навчатися ще з березня.
  • Учні спеціальних шкіл і спеціальних навчальних закладів для дітей від 16 років. Ці установи працюватимуть над поетапним поверненням учнів, не спираючись на конкретні вікові групи.
  • Учні 10 та 11 класів, які навчаються в школах, де немає 12 класу.
  • Учні, які працюють із соціальним працівником. Утім, якщо фахівець вирішить, що вдома діти ризикують менше, ніж виходячи з нього, до навчання можна не повертатись.

Влада Великої Британії наполегливо заохочує, аби учні вищеназваних категорій повернулися до навчання. Утім, як зазначають у документі, за неявку дитини батьків не штрафуватимуть.

ЯКІ ЗАХИСНІ ЗАХОДИ МАЮТЬ ЗАБЕЗПЕЧИТИ ШКОЛИ

Зміни в школах залежатимуть від індивідуальних можливостей навчальних закладів, але мають мінімізувати ризики для дітей, персоналу та їхніх сімей. Усі навчальні заклади повинні повідомити батькам про їхні детальні плани.

Поради Департаменту освіти для навчальних закладів:

  • Провести оцінювання ризиків зараження коронавірусом у школі. Зважаючи на це, мінімізувати ці ризики.
  • Переконатись, що учні не відвідуватимуть заклади освіти, якщо в них чи в члена їхньої сім’ї є симптоми коронавірусу.
  • Пильнувати, аби учні мили руки проточною водою з милом протягом 20 секунд або використовували антисептики.
  • Пильнувати, аби діти чхали в лікоть і не торкалися обличчя.
  • Частіше чистити поверхні, як-от дверні ручки, поручні, стільниці, ігрове обладнання та іграшки.
  • Мінімізувати контакти між дітьми, організовуючи менші класи чи групи в класах (у початковій школі – до 15 учнів).
  • Зменшити ризик змішування груп, змінюючи розклад. До прикладу, організувати поетапні перерви або поетапний вихід зі школи.
  • Слідкувати, щоби групи трималися якомога далі одна від одної. Утім, короткий, тимчасовий контакт, наприклад, коли групи перетинаються в коридорі, – це низький ризик зараження.

Розклад і години перебування в школі можуть відрізнятися від тих, що були до карантину. У документі-пораднику для початкової школи йдеться також про те, що учням треба менше користуватися спільними підручниками. Батьки можуть заходити до шкільних будівель лише за необхідності й за домовленістю.

До того ж, дітям і батькам радять ходити до школи пішки або їздити на велосипеді, аби уникати громадського транспорту. Зі свого боку, школи спілкуватимуться з місцевою владою та перевізниками, які опікуються шкільними автобусами. Вони мають створити механізми, що забезпечуватимуть дистанцію й мінімізуватимуть контакти з іншими дітьми.

ЩО ТРЕБА ДЛЯ ГІГІЄНИ У ШКОЛІ

У документі-пораднику для початкової школи йдеться, що школи мають забезпечити такі умови (якщо це можливо):

  • Мило й гаряча вода в кожному туалеті. Якщо можливо, у кожному класі.
  • Станції для дезінфекції рук біля входу в школу.
  • Смітники для засобів особистої гігієни (до прикладу, для носовичків).
  • Одноразові тканини (носовички) для дітей.

ЩО ТРЕБА ДЛЯ ПСИХОЛОГІЧНОЇ ПІДТРИМКИ

Учні по-різному переживали карантин. І це багато важить у тому, наскільки легко вони адаптуються до відвідування школи та її розпоряджень. Персонал повинен знайти рівновагу між адаптацією учнів і їхнім психологічним здоров’ям. Про це також йдеться в документі-пораднику для початкової школи. Аби допомогти учням адаптуватись, учителям радять:

  • Дати змогу дітям поділитись із групою чи вчителем досвідом останніх кількох тижнів.
  • Дати змогу дітям спілкуватися одне з одним і з дорослими, яким довіряють.
  • Проводити тематичні уроки. Наприклад, про психічне самопочуття чи безпеку.

ЩО РОБИТИ, ЯКЩО ДИТИНА АБО РІДНЯ – У ГРУПІ РИЗИКУ

Департамент освіти Великої Британії пояснює, що клінічно вразливі люди – це люди, які мають високий ризик виникнення важких захворювань від коронавірусу. Є й особи, захворювання яких підпадають під категорію “надзвичайно клінічно вразливі”. Мало дітей перебувають у цих категоріях, і батьки повинні звернутися до лікаря, якщо їхня дитина серед таких. Ці учні не повинні відвідувати заклади освіти.

Як школи Великобританії виходитимуть з карантину Учні по-різному переживали карантин. І це багато важить у тому, наскільки легко вони адаптуються до відвідування школи та її розпоряджень. Персонал повинен знайти рівновагу між адаптацією учнів і їхнім психологічним здоров’ям. Фото: автор – IgorVetushko, Depositphotos

 

Учні, які живуть разом із людиною, яка вважається надзвичайно клінічно вразливою, можуть повернутися до навчання лише в тому випадку, якщо дотримуватимуться суворої соціальної дистанції.

Діти, які живуть із людиною, яка вважається клінічно вразливою, включно з вагітними, можуть відвідувати навчальні заклади. Також дітей і працівників закладів тестуватимуть на коронавірус, якщо вони або члени їхніх сімей матимуть симптоми хвороби, і відправлятимуть на самоізоляцію.

ЩО РОБИТИ, ЯКЩО В ШКОЛІ Є ПІДТВЕРДЖЕНИЙ ВИПАДОК КОРОНАВІРУСУ

  • Якщо в учнів або працівників навчального закладу виникнуть симптоми, схожі на коронавірус, їх треба відправити додому та порадити ізолюватися протягом 7 днів. Їхні сім’ї повинні ізолюватися на 14 днів (довший термін пов’язаний із тим, що симптоми можуть проявлятися не одразу, – ред.). Усі працівники та студенти, які відвідують школу, матимуть змогу зробити тест, якщо в них з’являться симптоми.
  • Якщо учні чи працівники отримають позитивні результати, решту їхнього класу або групи треба відправити додому та порадити ізолюватися на 14 днів. Інші учні школи та працівники, які не контактували з цією групою, не потребують самоізоляції.
  • Якщо коронавірус виявлять у кількох людей у класі чи в школі, місцеві групи охорони здоров’я проведуть швидке розслідування та проконсультують школи про наступні дії. У деяких випадках багатьом дітям порадять ізолюватись як запобіжний захід. Можливо, цілому класу чи паралелі.

Марія Марковська, Вікторія Топол, “Нова українська школа

Залишити відповідь

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *